Adverteerder ontkomt niet aan inzet cross-media campagnes

17 december 2007, 18:37

Enkele weken geleden publiceerden we een tabel met online middelen om inzicht te geven in welk middel je voor welke doelstelling in kunt zetten. We maakten daarbij onderscheid in branding, traffic, sales en loyaliteit. De discussie die volgde richtte zich vooral op de vraag of je de online middelen los van elkaar en los van offline middelen kunt evalueren. We zijn er het immers over eens dat de beste campagneresultaten worden bereikt als je meerdere middelen over verschillende media inzet.

eMarketer heeft vandaag een aardig artikel waarin het op basis van onderzoeken van resp. Deloitte & Touche en Lumin Collaborative inzicht geeft in welke middelen worden gebruikt door de verschillende leeftijdsgroepen (van millennials tot matures). Het zal niemand verrassen dat consumenten steeds meer verschillende media gebruiken en dat, wil je de consument nog bereiken, je er niet aan ontkomt om cross-media campagnes in te zetten.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!