25% entertainment in 2012 user generated?

25% entertainment in 2012 user generated?

Binnen 5 jaar zal een kwart van de entertainment die wij consumeren gemaakt, bewerkt en gedeeld worden door peers (vrienden, familie, collega’s, etc) en niet door de klassieke mediagroepen. Dit is één van de resultaten uit het onderzoeksrapport ‘A Glimpse of the Next Episode’ dat is uitgevoerd door The Future Laboratory in opdracht van Nokia (via: digimedia).

Het onderzoek is uitgevoerd onder 9.000 trendzettende respondenten uit 17 landen waarbij vooral is gevraagd naar gedrag en levensstijl in relatie tot digitale media. Enkele highlights uit het onderzoeksrapport:

- 23% buy movies in digital format
- 35% buy music on MP3 files
- 25% buy music on mobile devices
- 39% watch TV on the internet
- 23% watch TV on mobile devices
- 46% regularly use IM, 37% on a mobile device
- 29% regularly blog
- 28% regularly access social networking sites
- 22% connect using technologies such as Skype
- 17% take part in Multiplayer Online Role Playing Games
- 17% upload to the internet from a mobile device “

Bron:
A Glimpse of the Next Episode


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.