De campagne van de nieuwe internetverzekeraar Ditzo gaat vandaag weer verder. Vorige week werd er op vele billboards groot “Datzo” aangegeven zonder dat er ook maar iets bijstond. “Datzo” stond gedrukt in de huisstijl van concurrerende verzekeraars zoals Ohra, Centraal Beheer en FBTO. Op de website Datzo.nl werd vervolgens een persiflage gemaakt op een verzekeraar die allerhande overbodige polissen aanbiedt, zoals een slaapkamer-, bananenschil- of eenzaamheidsverzekering.
Achmea, de moedermaatschappij achter Centraal Beheer en FBTO gaf aan “not amused” te zijn en dreigde al met jurische stappen (zie ook Emerce). Directeur Ronald van Lier van Ditzo reageerde hierop door aan te geven dat ze niet van plan waren de posters te verwijderen. “Het is duidelijk dat wij er niet op uit zijn om het merk van Achmea te kopiëren. Integendeel, we willen juist laten zien dat we anders zijn, met een knipoog.”
Vandaag worden op de billboards van Datzo stickers geplakt met de tekst “Tijd voor Ditzo.nl”. Het lijkt erop dat Fortis met zijn nieuwe merk kiest voor een agressieve marktbenadering. Leuk, een beetje actie in de marketingwereld!