Netto online mediabestedingen met 15 procent toegenomen

13 november 2007, 06:37

IAB Nederland heeft samen met 21 internetexploitanten en Nielsen Media Research de netto mediabestedingen aan online display advertising over het derde kwartaal van 2007 in kaart gebracht. Deze netto bestedingen betroffen in dat kwartaal 35,1 miljoen euro. De groei in het derde kwartaal van 2007 betreft 14,6 procent ten opzichte van het derde kwartaal van 2006. De groei over de eerste negen maanden van 2007 bedroeg 11,7 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2006.

Deelnemende exploitanten aan deze registratie zijn: IP, Adformatie, Funda, WebAds, Orange, MSN, Netdirect, Tradedoubler, Zylom, Daisycon, Veronica, Lycos, Ilse Media, IDG, Wegener Multimedia, Adlink, Testnet, WebRegio, TAPPS, Telegraaf en PCM Uitgevers.

62 procent van deze netto online mediabestedingen werd in dit kwartaal gerealiseerd door vijf branches: Telecom/ICT-bedrijven, Financiële dienstverlening, Media, Horeca, toerisme en recreatie en Retail. In Q3 2006 was dit 60 procent.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    mj

    En zet IAB Nederland nog meer info op de eigen site? Nu staat daar nog niets.


    13 november 2007 om 07:46
    Thomas

    @Marco inderdaad Search onbreekt en dus moet je minimaal verdubbelen. Grappig dat ze bij Google in Nl minimaal 35 miljoen verdienen met zo een 35 tot nu denk al zo een 70 mensen. Terwijl de rest van de markt ik schat zo een 2000 mensen of zo de rest verdelen.


    13 november 2007 om 19:01

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!