Gratis titels stuwen oplagecijfers

Gratis titels stuwen oplagecijfers

Mediaonderzoek.nl: Vandaag publiceerde HOI Instituut voor Media Auditing de oplagecijfers van het tweede kwartaal. Daarin was een stijging te zien van de totale oplage van de tijdschriften en dagbladen. Grote groei was er bij de auto- en motorbladen, de vrouwenbladen en uiteraard de gratis dagbladen. Hier is de oplage inmiddels toegenomen tot 1,8 miljoen. DAG en De Pers zijn nieuw en tellen respectievelijk 326.000 en 486.000 exemplaren. Metro en Sp!ts groeiden vrolijk verder en komen samen uit op zo’n 975.000 exemplaren. Bij de tijdschriften zorgde de nieuwe titel ANWB Auto voor een stuwing van de cijfers. De titel kent een oplage van 293.000 en wordt niet tot de kernoplage (abo + losse verkoop) gerekend. Hetzelfde geldt voor Vrouw van De Telegraaf. Oplage zo’n 850.000. Twee titels die met ruim 1 miljoen exemplaren een extra impuls geven aan de groeicijfers. Kijken we alleen naar de kernoplage dan daalt de tijdschriftenmarkt 3%. Hate to spoil the fun, maar cijfers zijn cijfers.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.