Advertentiekwaliteit gaat deze maand al rol spelen bij Yahoo

Advertentiekwaliteit gaat deze maand al rol spelen bij Yahoo

Yahoo Nederland heeft middels een email vanmiddag bekend gemaakt dat het nieuwe rangschikkingsmodel voor advertenties in Yahoo vanaf 15 oktober aanstaande actief zal gaan worden. Dit betekent dat vanaf dat moment niet alleen meer naar de hoogte van het CPC-bod zal worden gekeken, maar dat ook de kwaliteit van de advertentie een rol gaat spelen bij het bepalen van de advertentiepositie in de zoekresultaten.

Panama, het nieuwe advertentiesysteem van Yahoo, werd begin dit jaar geïntroduceerd in Nederland. Omdat er enige tijd nodig was om alle bestaande accounts over te zetten naar het nieuwe systeem, werd de kwaliteit van advertenties eerst buiten beschouwing gelaten. Nu (bijna) alle adverteerders in Nederland gebruik maken van Panama zal de vernieuwde Sponsored Search eindelijk volledig in werking treden.

Voor adverteerders betekent dit dat binnen nu en 2 weken van slecht scorende advertenties de kwaliteit zal moeten worden verbeterd. Anders zullen de resultaten van Yahoo binnenkort behoorlijk minder worden. Overigens geeft Yahoo, in tegenstelling tot Google, inzicht in de kwaliteit van een advertentie. Dat maakt het verbeteren aanzienlijk eenvoudiger.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.