Online salesteam Sanoma naar ilse media

Online salesteam Sanoma naar ilse media
, Upstream
@marcoderksen

Per 1 oktober maakt het online sales team van Sanoma Uitgevers deel uit van ilse media. Online sales wordt toegevoegd aan de sales organisatie van ilse media aldus het persbericht dat vanmorgen is verstuurd.

De overgang van het online sales team van Sanoma Uitgevers naar ilse media komt voort uit de wens om de online organisatie binnen Sanoma Uitgevers nog beter te beleggen en de specialismen bij elkaar te brengen. Op deze manier kunnen beide partijen profiteren van kennisdeling en schaalvoordelen. “Met de samenvoeging van Sanoma Sales Online en ilse media verstevigt ilse media haar positie van grootste online internetuitgever van Nederland en worden we marktleider in de doelgroep vrouwelijke boodschappers 20-49”, zegt Paul Molenaar, CEO ilse media. “Het is een stap in de ‘one-stop-shop’ strategie van ilse media op het gebied van online advertising. Voor onze adverteerders betekent de netwerk- en portfolio uitbreiding dat ze één aanspreekpunt hebben voor het realiseren van elke doelstelling (spot- en non-spot) en elke doelgroep.”

Moet eerlijk zeggen dat ik eerder zou verwachten dat ilse media richting Sanoma zou verhuizen, maar de stap om beide online salesteams samen te voegen lijkt mee een logische gezien de strategie van Sanoma.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 7 reacties op dit artikel

  • Grappig (of vreemd) om te zien dat het online salesteam van alle mannenbladen (Sanoma Men's Magazines) dan juist van Ilse media naar SMM zelf gegaan is...

    geplaatst op
  • Vreemd dat deze kennis niet eerder werd gedeeld, maar juist daarom een logische stap. Een logische volgende actie zou kunnen zijn om beide poten volledig samen te voegen, zeker nu zowel qua marketing als redactie de grenzen tussen print en online steeds meer vervagen.

    geplaatst op
  • Werd hoog tijd. IM legt Sanoma geen windeieren en dit moet leiden tot meer business om dit succes verder uit te bouwen. De verschuiving van advertentie uitgaven van papier naar online is een trend die niet snel rechtomkeert zal maken. Voor de klant is dit inderdaad meer 1 loket voor het bereiken van alle doelgroepen.

    geplaatst op
  • Is hier niet sprake van een noodzakelijk kwaad? Is er, omdat een deel van Sanoma nog zo print-georienteerd is, maar voor gekozen de online tak te bevrijden van die last? Ik begrijp niet waarom er steeds vanuit een medium wordt geredeneerd en niet vanuit het totale oplossing die je een klant kunt aanbieden. Zo blijft de print-club de print-club. Maar inderdaad, voor Ilse Media Sales een hele prettige aanwinst voor het portfolio.

    geplaatst op
  • Ilse Media is de duurste verzameling zeepbellen aller tijden en zal dat blijven zolang beroepsnarcist Paul Molenaar daar een beetje voor zich uit zit te hobbyen.

    geplaatst op
  • Verklaar je eens nader ome Anton?

    geplaatst op
  • Sluit me aan bij Peter, wat wil je nu eigenlijk zeggen Anton? Wellicht goed om je nogmaals te wijzen op de disclaimer.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.