AOL koopt Tacoda

AOL koopt Tacoda

Niet alleen de grote interactieve spelers laten zich opmerken met strategische – en vaak erg dure - acquisities. Ook AOL is aan het shoppen. Zo kocht het bedrijf ondermeer Third Screen Media en AdTech. En nu komt daar Tacoda bij, een toonaangevende aanbieder van behavioral targeting oplossingen.

Naar verluidt hangt aan de overname een prijskaartje van 275 miljoen USD. Ver van de meer dan 3 miljard USD die Google voor DoubleClick wil neerleggen en de 6 miljard USD van Microsoft voor aQantive maar toch ook een acquisitie van formaat.

Bovendien ook een goede investering want voor de komende vijf jaren worden er drastische stijgingen in de omzet voor het serveren van, op basis van het surfgedrag, getargete advertenties voorspeld.

Bron: digimedia.be


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.