AOL koopt Tacoda

26 juli 2007, 15:42

Niet alleen de grote interactieve spelers laten zich opmerken met strategische – en vaak erg dure – acquisities. Ook AOL is aan het shoppen. Zo kocht het bedrijf ondermeer Third Screen Media en AdTech. En nu komt daar Tacoda bij, een toonaangevende aanbieder van behavioral targeting oplossingen.

Naar verluidt hangt aan de overname een prijskaartje van 275 miljoen USD. Ver van de meer dan 3 miljard USD die Google voor DoubleClick wil neerleggen en de 6 miljard USD van Microsoft voor aQantive maar toch ook een acquisitie van formaat.

Bovendien ook een goede investering want voor de komende vijf jaren worden er drastische stijgingen in de omzet voor het serveren van, op basis van het surfgedrag, getargete advertenties voorspeld.

Bron: digimedia.be

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!