Exclusieve Bebo-advertentiedeal voor Yahoo

Exclusieve Bebo-advertentiedeal voor Yahoo

Yahoo heeft een exclusieve advertentiedeal gesloten met Bebo, de populairste sociale netwerksite van Engeland en Ierland. Dit betekent dat Yahoo advertenties gaat verkopen aan een potentieel publiek van meer dan 11,6 miljoen leden in Engeland en Ierland. Financiële voorwaarden zijn niet gegeven, maar de duur van de deal zou meerjarig zijn. Met de deal zet Yahoo (eindelijk?) stevig voet aan de grond als adverteerder in sociale netwerken (ook op: TechCrunch en Mashable).

In totaal kent Bebo 38 miljoen gebruikers wereldwijd (lees ook het artikel ‘Cijfers bewijzen: social networking is booming’). Op Reuters zegt Joanna Shields, directeur van Bebo International, dat ze de advertentiedeal best internationaal zou willen uitrollen.

Toby Coppel, managing director van Yahoo Europa zegt, ook op Reuters: ‘We think this is a groundbreaking move in the online advertising industry in the UK and Ireland. It’s a core step for us in building up the largest and most effective advertising network. It’s a big deal.’ Het is de derde advertentiedeal voor Yahoo dit jaar. De overeenkomst met Right Media is al gesloten, de deal met Blue Lithium is bijna rond.

Bebo zegt zelf dat de leeftijd van de gemiddelde gebruiker ligt tussen de 13 en 24 jaar. Voor Yahoo betekent dit dat het bedrijf nog beter kan targeten op een jonger publiek. Maar waarom Yahoo?

Shields van Bebo: ‘In an environment like Bebo where our users are our core constituency, we had to be sure that the ad partner that we selected could deliver a targeted ad that was going to complement the experience of the social network.’

Maar Bebo is voorzichtig met advertenties. En zal volgens Shields niet dezelfde kant op gaan als Facebook door profielen van gebruikers open te stellen voor zoekmachines. Het is en blijft de bedoeling, aldus Shields op CNN Money, het principe van een advertentie per pagina te hanteren.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Nma.co.uk:

    (...) Bebo has overtaken search giant Google as the most viewed web site in the UK, according to new research out today.

    A ComScore report found that social network Bebo attracted 8.6bn page impressions during August, ahead of Google and associated sites with 8.46bn.

    The news comes in the same week that Bebo signed a deal with Yahoo! that will see the internet giant sell advertising for the social network, integrate Yahoo! answers within its platform and develop a Bebo-branded browser toolbar.

    UK-run Bebo has 38m users worldwide, and has recently struck high profile deals with Paramount Pictures, Buena Vista and Sony Pictures to run exclusive shows and advertising on the network. (...)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.