Oscar Diele van eBay/Marktplaats naar TomTom

Oscar Diele van eBay/Marktplaats naar TomTom
, Upstream
@marcoderksen

Dat is toch wel verrassend nieuws. Oscar Diele, marketing directeur eBay Nederland en Marktplaats.nl vertrekt naar TomTom (via: Twinkle). Vanaf zijn vakantieadres licht Diele toe: “Ik ben erg trots op wat we hebben bereikt, maar na drieënhalf jaar werd het toch een beetje meer van hetzelfde.” Diele was toe aan een nieuwe uitdaging. “Doorgroeien binnen eBay betekende een internationale functie. Dat zou dan buiten Nederland zijn, en dat wilde ik niet.”

Toen hij benaderd werd door TomTom kon hij dan ook niet weigeren. “Als vice-president Websales word ik verantwoordelijk voor de directe verkoop. Waar bij Marktplaats het speelveld vooral Nederland was, is dit bij TomTom veel internationaler.” Het hoofdkantoor van TomTom zit echter in Amsterdam. “Wat dat betreft is het best of both worlds. Met de overname van het Franse TeleAtlas is TomTom een belangrijke speler geworden. Het lijkt qua organisatie dan ook op Marktplaats: jong en dynamisch.” Diele begint op 1 oktober.

Wijzigingen management
Ook Managing Director Bob van Dijk verlaat het bedrijf. Hij zegt eveneens toe te zijn aan een nieuwe uitdaging. Martin Kroon zal als ad interim deze functie waarnemen. Kroon is sinds februari 2005 in dienst van eBay en heeft verschillende functies bekleed, waaronder recentelijk die van Operations Director eBay Nederland en Marktplaats.nl. Vanaf 1 oktober wordt Francine van Dierendonck verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de marketingactiviteiten van eBay Nederland en Marktplaats.nl. Van Dierendonck is sinds oktober 2004 in dienst van eBay en heeft tijdens haar loopbaan bij eBay Nederland en Marktplaats.nl verschillende marketingfuncties vervuld. In haar huidige rol is Van Dierendonck als Hoofd Internetmarketing verantwoordelijk voor de online marketingactiviteiten van beide platformen.

Oscar, gefeliciteerd met je nieuwe baan en uiteraard heel veel succes!


Geplaatst in

Delen



Er zijn 6 reacties op dit artikel

  • Het lijkt wel of er een termijn afloopt in de transfermarkt zoveel berichten komen er vandaag binnen.

    Via Adformatie lees ik dat Ludolf Rasterhoff met onmiddellijke ingang opstapt als directeur van KPN TV. Zijn vertrek zou het rechtstreeks gevolg zijn van het feit dat KPN haar ambitie om een mediabedrijf te worden op een laag pitje zet. Volgens KPN houdt zijn vertrek verband met 'nieuwe uitdagingen' en 'persoonlijke overwegingen'.

    Verder kreeg ik zojuist een persbericht dat Bart de Beucker per 1 oktober a.s. is benoemd in de functie van Head of Market Communications bij Vodafone Nederland. Hij volgt in deze functie Robert Bohemen op. Bohemen is per 1 juni jl. naar De Bijenkorf overgestapt.

    Misschien toch maar eens nadenken over een hoekje met movers en shakers zoals Emerce dat heeft!?

    geplaatst op
  • Vergeet ik nog Emerce dat meldt dat Erwin Blom per 1 januari vertrekt bij VPRO Digitaal. Maar eigenlijk was dat al weer oud nieuws!

    geplaatst op
  • Dit betekent een grote stap voor TomTom richting het web. Oscar heeft Wehkamp en Marktplaats tot online successen gemaakt. Volop vertrouwen dat hij dit weer voor elkaar krijgt met TomTom. Ik sla meteen aandelen TomTom in.

    geplaatst op
  • Wat is het toch eigenlijk een weinig gebruikt arbeidsmarkting instrument. Ik bedoel: TomTom haalt hiermee een topper binnen en in het wereldje wordt er over gesproken. Dat doet hun positie op de arbeidsmarkt natuurlijk erg goed. Want Oscar Diele is een naam met reputatie waar ongetwijfeld jonge ambitieuze webmarketeers voor / mee willen werken. Toch zie je maar zelden dat zo'n overstap echt goed wordt uitgemeten. Gemiste kansen denk ik.

    geplaatst op
  • @Bas: volgens mij staat Adformatie er wekelijks vol mee en krijg ik regelmatig persberichten met transfers binnen de branche. Moet wel zeggen dat ik heel selectief ben ik wat ik wel en niet op Marketingfacts plaats. De stap van Oscar Diele was bijzonder genoeg om het wel op te nemen.

    geplaatst op
  • Twitter is overigens een bron voor de laatste updates over mensen die van baan wisselen. Zo maakt Remco Tomesen zojuist bekend binnenkort Emerce te verlaten om aan de slag te gaan bij Dagblad De Pers.

    Eerder vanmorgen wees Wilbert me op de move van Peter de Graaf die Manager SEO wordt bij ClearSense. Naast SEA gaat ClearSense zich blijkbaar steeds meer bezig houden met SEO!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.