Open Source Advanced Branding Masterclass van start
Begin juni kwam Idris Mootee, voormalig senior vice president Strategy&Innovation bij Blast Radius op het idee een Advanced Brand Strategy Masterclass geheel gratis en open source aan te bieden. Het materiaal dat normaal over drie dagen wordt verdeeld, wordt nu gratis online aangeboden in 10 weken. Vragen kunnen online via het blog van Idris Mootee worden gesteld. De eerste presentatie What is a Brand? Introducing brand taxonomies staat inmiddels online.
Amazing Minds heeft het geheel opgepikt in Nederland en een speciale Brandwiki ingericht voor Nederlandse deelnemers.
Hoewel de masterclass niet zal ingaan op de basisconcepten van branding en brand management, blijft het (denk ik) voor iedereen interessant zo worden enkele mythes rondom branding weggenomen en worden deze in het perspectief geplaatst van de huidige trends, waarin de controle over brand messages en brand meaning verschuift van organisaties en marketing-afdelingen richting consumenten.
Het complete programma voor komende weken ziet er als volgt uit:
Week 1: What is a Brand? Introducing brand taxonomies
Week 2: Branding and advertising
Week 3: Managing brand meaning
Week 4: Developing brand architecture
Week 5: Developing brand strategy (part 1)
Week 6: Developing brand strategy (part 2)
Week 7: Managing luxury brand
Week 8: Branding for the future: responding to the challenges
Week 9 & 10: Participants develop joint deliverable(s)
Hey wat leuk om op marketingfacts te staan! 🙂 De masterclass is inderdaad vandaag begonnen. Het idee achter de NL Brandwiki is om een Nederlands tintje te kunnen geven aan de verschillende discussies, vragen en opdrachten. Bovendien is het een makkelijke manier om alle inhoudelijke zaken te verzamelen en te verspreiden. Mogelijk kunnen we de boel afsluiten met een ‘live’-meeting.
Ik moet alleen nog een beetje kijken of een wiki ook een handig middel is om snel discussie te voeren, of dat ik daar beter nog een forum voor kan opzetten. Suggesties zijn welkom!