Recordpoging Mentos Geysers door Eepybird in Breda

30 augustus 2007, 14:05

Voor de frequente bezoekers van Marketingfacts zijn de Mentos Geysers niets nieuws. EepyBird startte destijds het virale effect met de Cola-fonteinen. Mentos reageerde enthousiast en startte een video-contest op MentosGeysers.com. 15 september komen de heren van EepyBird naar Nederland voor een spetterend optreden in Breda. Samen met het publiek doen ze een poging het wereldrecord Mentos Geysers met 504 flessen te verbreken.

Deelnemers ontvangen een Mentos Geysers pakket bestaande uit poncho, fles cola, rol mentos, tandenstoker en reageerbuisje. Hoewel Coca-cola in het begin stelde dat “The craziness with Mentos doesn’t fit with the brand personality” gooiden ze later het roer om met de The Coke Show en worden bij deze recordpoging in Breda de flessen ter beschikking gesteld door Coca-Cola.

Naast promotie via persberichten, YouTube, Hyves en andere relevante sites wordt er vooral lokaal gepromoot in de omgeving van Breda via posters en promotieteams met flyers.

Benieuwd hoeveel media exposure dit (weer) gaat opleveren.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

8 Reacties

    mgvandenbroek

    Vet! Ik heb me ingeschreven. Wel even ergens een poncho op de kop tikken.


    30 augustus 2007 om 15:34
    Ronald Oldenburger

    @Matthijs:

    Deelnemers ontvangen een Mentos Geysers pakket bestaande uit poncho, fles cola, rol mentos, tandenstoker en reageerbuisje.


    30 augustus 2007 om 16:42
    Henri van den Hoof

    Kijk dat is slimme en vooral ook leuke marketing! Misschien niet direct vanaf het begin goed opgepikt door Coca-Cola, maar Mentos pikte het destijds zeker meteen goed op. Echt guerrillamarketing kun je het nu niet (meer) noemen, maar toch erg leuk. Misschien user generated marketing/branding?


    31 augustus 2007 om 06:48
    Nathalie

    Misschien een reactie die wat buiten de algemene thematiek van Marketingfacts valt, maar als je bedenkt dat voor elke liter Coca Cola die van de band komt, er gemiddeld 2,7 drinkwater nodig is (in de Indiase fabrieken zelfs 4 liter)…

    Is dit soort verspilling (mentos-cola fonteinen) wel aanvaardbaar?


    1 september 2007 om 10:55
    gozer

    Waar gaat dit evenement in Breda plaatsvinden?


    13 september 2007 om 19:28
    gozer

    Op het Kasteelplein om 14.00 dus 🙂


    13 september 2007 om 19:31
    punkey

    Mooi getimed. Gelijk met het festival Breda Barst dus publiek genoeg!


    13 september 2007 om 20:43
    evroekel

    @Paul: thx voor update! Ik moet je zeggen dat ik tot nu niet in de offline-media of ergens op TV (Hart van NL?) ben tegengekomen. Had ik niet verwacht of heb ik het domweg gemist?


    17 september 2007 om 02:57

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!