Recordpoging Mentos Geysers door Eepybird in Breda
Voor de frequente bezoekers van Marketingfacts zijn de Mentos Geysers niets nieuws. EepyBird startte destijds het virale effect met de Cola-fonteinen. Mentos reageerde enthousiast en startte een video-contest op MentosGeysers.com. 15 september komen de heren van EepyBird naar Nederland voor een spetterend optreden in Breda. Samen met het publiek doen ze een poging het wereldrecord Mentos Geysers met 504 flessen te verbreken.
Deelnemers ontvangen een Mentos Geysers pakket bestaande uit poncho, fles cola, rol mentos, tandenstoker en reageerbuisje. Hoewel Coca-cola in het begin stelde dat “The craziness with Mentos doesn’t fit with the brand personality” gooiden ze later het roer om met de The Coke Show en worden bij deze recordpoging in Breda de flessen ter beschikking gesteld door Coca-Cola.
Naast promotie via persberichten, YouTube, Hyves en andere relevante sites wordt er vooral lokaal gepromoot in de omgeving van Breda via posters en promotieteams met flyers.
Benieuwd hoeveel media exposure dit (weer) gaat opleveren.
Vet! Ik heb me ingeschreven. Wel even ergens een poncho op de kop tikken.
@Matthijs:
Deelnemers ontvangen een Mentos Geysers pakket bestaande uit poncho, fles cola, rol mentos, tandenstoker en reageerbuisje.
Kijk dat is slimme en vooral ook leuke marketing! Misschien niet direct vanaf het begin goed opgepikt door Coca-Cola, maar Mentos pikte het destijds zeker meteen goed op. Echt guerrillamarketing kun je het nu niet (meer) noemen, maar toch erg leuk. Misschien user generated marketing/branding?
Misschien een reactie die wat buiten de algemene thematiek van Marketingfacts valt, maar als je bedenkt dat voor elke liter Coca Cola die van de band komt, er gemiddeld 2,7 drinkwater nodig is (in de Indiase fabrieken zelfs 4 liter)…
Is dit soort verspilling (mentos-cola fonteinen) wel aanvaardbaar?
Waar gaat dit evenement in Breda plaatsvinden?
Op het Kasteelplein om 14.00 dus 🙂
Mooi getimed. Gelijk met het festival Breda Barst dus publiek genoeg!
@Paul: thx voor update! Ik moet je zeggen dat ik tot nu niet in de offline-media of ergens op TV (Hart van NL?) ben tegengekomen. Had ik niet verwacht of heb ik het domweg gemist?
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!