AdWords en affiliates: een goede combinatie?

AdWords en affiliates: een goede combinatie?

Gisteren werd ik gewezen op een artikel op Twinklemagazine.nl, waarin een marketingmedewerker van online gadgetstore BestThings zijn beklag doet over de werkwijze van een affiliate. Deze partij had namelijk het recht gekregen om een AdWords campagne namens BestThings te voeren. In ruil daarvoor betaalde BestThings een vergoeding per klik. Dit leek een mooie constructie, maar het pakte anders uit:

…Opeens werden we gevonden op producten die we niet verkopen. Adverteren op een woord als “Mojito-glazen” kost weinig in Adwords en levert een affiliate wél geld op bij een click. Helaas verkoopt BestThings geen Mojito-glazen en is dit weggegooid geld…

Naast de niet relevante traffic ontstonden er nog een aantal andere problemen, zoals stijgende cpc’s door onderlinge concurrentie binnen AdWords en uiteindelijk delfde de eigen campagne het onderspit, omdat je maar één keer per domein mag adverteren.  Bij BestThings drong zich dan ook het gevoel op dat affiliaties AdWords misbruiken en dat Google dit toestaat.

Hoe kun je dit voorkomen?
Laten we voorop stellen dat dit in eerste instantie geen handige zet is geweest van BestThings zelf en dat de desbetreffende affiliate in deze weinig te verwijten valt. Het businessmodel was nu eenmaal gebaseerd op een vergoeding per klik en daarmee wordt relevantie tot op zekere hoogte buitenspel gezet. Zoekwoorden met een lagere CPC dan de afgesproken vergoeding zijn immers pure winst voor de affiliate. Toch zijn er mogelijkheden genoeg om AdWords en affiliates goed te combineren. Hoe pak je dit dan wel aan?

De kracht van affiliate marketing zit in de volgende punten:

1. Een affiliate biedt een extra ingang op internet naar jouw productaanbod.
2. Affiliates werken meestal performance based met een Pay Per Action constructie.
3. Er is sprake van gemeenschappelijke belangen. De affiliate wil zoveel mogelijk converterende bezoekers leveren en jij wil daarvan graag zoveel mogelijk hebben.


Door deze punten te benutten kan de meerwaarde van een affiliate worden vergroot. Dat betekent dat een affiliate prima in AdWords mag adverteren, maar dan wel gericht op de eigen website. Houdt daarbij rekening met elkaars campagnes, zodat er geen onderlinge concurrentie plaatsvindt.

Ook het stimuleren van goede en relevante content op de partnersite kan een positieve bijdrage leveren. Hierbij valt bijvoorbeeld te denken aan een productfeed die is afgestemd op de affiliate. Houdt daarbij rekening met het voorkomen van duplicate content in Google.

Op deze manier kunnen beiden prima naast elkaar bestaan. Kies je toch voor een andere constructie, maak dan heldere afspraken of sta het gebruik van AdWords door de affiliate gewoon niet toe. Goede deal toch?


Delen



Er zijn 27 reacties op dit artikel

  • Hallo David,
    het hoeft inderdaad geen probleem te zijn om Adwords via affiliates te laten lopen en het kan heel goed werken.
    Wat we alleen even willen aangeven is dat als je niet goed oppast, je in Adwords gaat concurreren met je eigen affiliates en hier moet je wel bewust van zijn.

    Erger blijf ik vinden dat kennelijk iedereen zonder enige controle een advertentie kan starten op je bedrijfsnaam en URL en je op die manier dus schade kan berokkenen.

    Ik kan dus kennelijk een adwords advertentie plaatsen met daarin een negatieve tekst over traffic4u en jullie eigen advertentie wegconcurreren. En dat lijkt mij toch niet echt wenselijk.

    geplaatst op
  • Google AdWords en Affiliates kunnen inderdaad prima samengaan, mits er duidelijke afspraken worden gemaakt, zoals het niet adverteren op de bedrijfsnaam etc. (en spelling varianten!). Het kan echter ook zo zijn dat een affiliate betere resultaten realiseert in AdWords dan de adverteerder zelf, dus ik zou het bij voorbaat zeker niet uitsluiten.

    geplaatst op
  • Ik kan dus kennelijk een adwords advertentie plaatsen met daarin een negatieve tekst over traffic4u en jullie eigen advertentie wegconcurreren. En dat lijkt mij toch niet echt wenselijk.
    @Peter: in het artikel dat David linkt staat beschreven hoe je dat kunt voorkomen. Op die manier kun je alleen geautoriseerde affiliates op je bedrijfsnaam laten adverteren.

    geplaatst op
  • David, in dit kader ook interessant: Affiliateprogramma´s drijven AdWords prijs op.

    geplaatst op
  • - Een CPC campagne waar Adwords inkopen toegestaan is? Via welke affiliatepartij dan wel? Ik heb dit nog niet eerder gezien..

    - Je kan via het affiliatebedrijf communiceren wat wel/niet toegestaan is (bijv. geen gebruik van merknamen of van je eigen bedrijfsnaam). Heb je hier moeite mee, communiceer dit dan goed richting tussenpartij en affiliates.

    Ik heb trouwens geruchten gehoord over het feit dat Google het gebruik van Adwords door affiliates wil gaan aanpakken / beperken. Iemand daar al meer over gehoord?

    geplaatst op
  • De geruchten gaan inderdaad dat Google vanaf 1 september weer strenger zal worden richting het adverteren door affiliates. Zie ook het artikel ‘Google staat adverteren door Affiliates niet langer meer toe’ dat ik hierover eergisteren schreef.

    geplaatst op
  • Overigens lijkt me de beste oplossing voor Google om een soort verificatie te maken zoals ook gebruikt wordt voor Google Sitemaps. Als je wil adverteren met een bepaalde url prima, maar dan moet je wel in staat zijn om een verificatie code/pagina te plaatsen.

    Voor adverteerders die het toe willen staan dat sommige affiliates aan keyword-buying doen is het dan mogelijk om die code voor hen te plaatsen op het domein.

    Wellicht dat op deze manier situaties als bovenstaande voorkomen kunnen worden.

    geplaatst op
  • @Paul: je kan zelf via je affiliatebedrijf (Tradetracker?) aangeven of je keywordbuying, met jullie eigen URL als landingspagina, toestaat. Ik vind niet dat dat een taak van Google is, aangezien veel bedrijven 'zondermeer' toestaan dat affiliates aan keywordbuying doen in combinatie met de URL van het bedrijf.

    Wat betreft het concurreren van de affiliate Adwords campagne en de eigen Adwords campagne: Google staat (al jaren) slechts EEN domein toe in de getoonde advertenties. Op basis van relevantie wordt dus gekozen voor jullie 'eigen' advertentie of die van julle affiliate.

    Wat betreft de stijgende kosten. Google werkt met twee verschillende Adwords kwaliteitsscores:
    - kwaliteit / relevantie landingspagina
    - kwaliteit / relevantie van de advertentie

    Hoogstwaarschijnlijk is de kwaliteitsscore van de advertentietekst van de affiliate dus beter dan die van jullie eigen advertentie. Gevolg is dat zijn ranking stijgt en zijn PPC kosten zullen dalen, jullie zullen dus meer per click gaan betalen om de bestaande positie te handhaven. (ik ga er dan vanuit dat jullie dezelfde landingspagina hebben).

    - Affiliatemeester

    geplaatst op
  • Eens met Affiliatemeester. Het is de taak van het bedrijf om aan te geven of PPC wel of niet is toegestaan bij een affiliatecampagne. Waarom moet Google zich met de strategische keuze van een bedrijf bemoeien?

    geplaatst op
  • Ik sluit mij ook bij Affiliatemeester aan. Google speelt hierin geen rol als beslisser, maar faciliteert alleen. Wel vind ik dat Google corrigerend moet optreden bij misbruik. De benadeelde partij moet daarin echter leading zijn. De andere partij mag wat mij betreft na een waarschuwing een ban voor AdWords krijgen.

    Overigens geloof ik niet zo in het negatief adverteren op andermans merknaam en domein. Het risico dat daaraan hangt is in mijn ogen vele malen groter dan het mogelijke voordeel. Je snijdt jezelf dan volgens mij ook flink in de vingers.

    Mijn belangrijkste punt is echter dat de website van de affiliate een duidelijke meerwaarde moet hebben en dat houdt dus in dat de affiliate ook actief bezig moet zijn met het ontwikkelen van relevante content op zijn website. Made For Adsense websites moeten dan ook zoveel mogelijk worden bestreden. Als de affiliate nette content levert en de adverteerder een goed conversieproces ontwikkelt, zullen beide daarvan zeer zeker profiteren. Indien één van beide zwaar onvoldoende is, dan ga je gewoon niet met elkaar in zee.

    @Karel
    Bedankt voor je aanvulling, dat artikel had ik gemist.

    geplaatst op
  • @David

    In je laatste post gebruik je Made for Adsense websites en affiliate websites in EEN zin. Als fulltime affiliate moet ik daar toch bezwaar tegen maken ;-) Een MFA website is duidelijk geen affiliate website.

    Fulltime affiliates zoals mijzelf zijn juist altijd op zoek naar de 'andere invalshoek' om het in de eerste plaats voor mezelf en het bedrijf waar ik het affiliateprogramma van gebruik zo interessant mogelijk te maken.

    Ook ik maak gebruik van Adwords, maar enkel om mijn eigen sites te promoten. Ben ik dan een concurrent van het moederbedrijf ? Nee, integendeel ! Uit ervaring weet ik dat bezoekers van sommige van mijn sites een beduidend hogere conversie opleveren, wanneer ik ze doorstuur naar de site van het moederbedrijf, dan wanneer de bezoekers direct vanuit Google Adwords (via hun eigen campagnes) naar het moederbedrijf komen.

    - AffiliateMeester

    geplaatst op
  • @Affiliatemeester
    Het was ook niet mijn bedoeling om dat over één kam te scheren. Een goede affiliate biedt op dit moment die toegevoegde waarde waar ik op doel. Tegen het gebruik van AdWords door een dergelijke affiliate heb ik dan ook geen enkel bezwaar.

    Met ‘Made for AdSense’ wil ik affiliates typeren die zonder al te veel inspanning, snel geld willen verdienen. Dat willen we allemaal wel, maar werkt dat zo niet. Een goede affiliate probeert daarom net zo hard zijn website te verbeteren als de adverterende partij zelf doet. Daardoor is het ook heel goed mogelijk dat een affiliate betere resultaten haalt dan het moederbedrijf. Dat geeft echter alleen maar aan dat je als affiliate erg goed bezig bent.

    geplaatst op
  • @Affiliatemeester
    Je hebt het goed begrepen! Het maken van kwalitatief goede, converterende websites is volgens mij het enige doel van een Affiliate. Beconcurrerende Adwords inkopen en deze meteen doorverwijzen naar de originele website heeft niets te maken met het vak van affiliate.

    @Paul Schoenmakers
    Ik pleit ook voor een verificatiemethode. Affiliatemeester geeft aandat Tradetracker je de mogelijkheid geeft dit toe te staan, dit neemt niet weg dat het mogelijk blijft om met dezelfde URL te adverteren.

    @David van Dam
    Goed om te zien dat zoekmachinemarketingbureaus als traffic4u ook meedenken in dit soort discussies! Wel heb ik het gevoel, vebeter me gerust, dat je een aantal zaken met elkaar vermengt.

    Mijn boodschap is dat je voorzichtig moet zijn met "affiliates" die in plaats van een extra ingang naar je productaanbod te creëren met een eigen website, namens jou Adwords gaan inkopen. Ze bieden dus geen kwalitatief goede site maar plaatsen een affiliatecode achter je eigen URL en bieden dan mee naar dezelfde posities met dezelfde URL. Zoals Affiliatemeester aangaf:

    "Google staat (al jaren) slechts EEN domein toe in de getoonde advertenties. Op basis van relevantie wordt dus gekozen voor jullie 'eigen' advertentie of die van julle affiliate."

    Mijn artikel gaat niet over het wel of niet aangaan van affiliate-overeenkomsten, maar over de snel-geld-verdienen methode waarbij Adwords wordt gebruikt om met honderden willekeurige woorden bezoek naar je site te halen. Zoals gezegd converteren deze woorden nooit, maar betaal je wel aan je "affiliate".

    Het heeft dus ook helemaal niets te maken met Made For Adsense, wat een compleet andere discussie is.

    geplaatst op
  • Als ik het artikel lees krijg ik het gevoel dat BestThings de affiliates 'koud heeft geworven' en daardoor de controle over de gehanteerde advertentie-strategieën heeft verloren, waardoor er problemen zijn ontstaan met Adwords.

    - had dit bedrijf ook een proeftuintje kunnen oprichten? (een B-merk oprichten voor het affiliated marketing-concept)
    - is de organisatie (beleid, regels, communicatieplan, marketingplan) dusdanig ingericht dat men kan omgaan met (koud geworven) affiliates?
    - heeft de marketingmedewerker een punt dat hij zich beklaagt over de affiliate of had hij beter zijn beklag kunnen doen over de interne organisatie van het affiliated marketing-concept?

    geplaatst op
  • Ik sluit een beetje laat aan maar ook ik kan mij scharen achter affiliatemeester. Wat ik in het artikel van David niet snap is of hij het nou heeft over affiliates die hun eigen site promoten, of affiliates die door het runnen van AdWords campagnes hun centjes verdienen. De eerste groep lijkt mij er 1 om helemaal niet druk om te maken. Site eigenaren zijn vrij om advertenties te plaatsen in bijvoorbeeld de Telegraaf, Google etc. Ik zie niet in waarom een merchant daar bezwaar tegen zou hebben.

    Als je als merchant toestaat dat er door affiliates direct via Google gewerkt wordt (en dat heb je echt zelf helemaal in de hand) moet je je niet laten in slaap sussen door "gerenommeerde" SEA bedrijven. Affiliates zijn dan hun directe concurrentie. Ook ik heb regelmatig gezien dat SEA affiliates beter scoren dan de gerenommeerde bedrijven. Niet zo gek ook natuurlijk, een SEA contract bestaat meestal uit consultancy uren, een affiliate contract uit een CPA model. Affiliates zijn gewend om dagelijks te vechten voor de klik. Als merchant heb ik daar totaal geen bezwaar tegen zolang je met beide maar een duidelijke afspraak hebt. Laat ze het maar uitvechten. En dankzij de berekeningen van Google gaat (vooralsnog) de beste advertentie door.

    geplaatst op
  • Net als Stijn ben ik erg verbaasd over het feit dat een merchant een affiliate campagne op CPC inzet en daarbij toestaat via Google te adverteren. Dat is vragen om moeilijkheden en komt bij ons dan ook zeer weinig voor... Er is geen gezamenlijk doel: het doel van de merchant (omzet halen) en dat van de affiliate (zoveel mogelijk traffic binnenhalen) liggen dan te ver uit elkaar lijkt mij zo.

    Bij ons (Affiliates.nl) is het ook zo dat een merchant zelf moet aangeven of keyword buying is toegestaan. Wij hebben daarin meerdere gradaties, namelijk (uiteraard) 'Ja' of 'Nee' maar ook 'Beperkt'. Bij beperkt toegestaan kan de merchant dan extra regels opgeven onder welke condities het is toegestaan.

    geplaatst op
  • Waarschijnlijk enigszins offtopic, maar wat mij meer stoort is dat een ieder via Google kan adverteren met mijn merknaam, zo kliks binnenhaalt naar een ringtone site en dat Google vervolgens niets doet aan de vraag/klacht mbt het misbruik van een naam.

    In het geval van Best Things krijgen ze in elk geval zelf nog bezoekers naar de site waarvoor geadverteerd wordt. Al is het zeker vervelend als je ergens gaat kijken en een geadverteerd product is niet beschikbaar.

    geplaatst op
  • @Karian: Als je merknaam ook echt geregistreerd is is het een kleine moeite om deze binnen Google te blokkeren (formuliertje en bewijsstukken faxen). Je kunt dan eenvoudig zelf opgeven welke AdWords accounts gebruik mogen maken van jouw merknaam. Je veronderstelling dat Google niets doet is dus uit de lucht gegrepen. Of je accountmanager helpt je heel slecht.

    Naar mijn mening zijn er voldoende hulpmiddelen bij Google en affiliate partijen om misbruik te beperken. Je moet ze alleen wel weten te vinden.

    geplaatst op
  • Dan heeft BestThings waarschijnlijk een probleem. Een combinatie van de woorden Best en Things en dat als merk willen beschermen lijkt me een onmogelijke zaak en ik denk dat het Benelux Merkenbureau een aanvraag voor het merk BestThings dan ook af zal keuren. Ik heb hiermee ervaring, omdat wij eerder ook GSMPlaza als merk wilden deponeren.

    Maar het is natuurlijk kleine moeite om je eigen affiliates te verbieden op je eigen naam te adverteren. Melding van maken bij het affiliate programma en voila... En als ze het dan toch doen de kliks of de transacties afkeuren.

    geplaatst op
  • @Roy: misschien mijn post nog een keer lezen?;) Ik zeg dus dat Google er niks mee doet. Slechte service in mijn optiek.

    geplaatst op
  • @Karian: je bedoelt dat BestThings als merk is gedeponeerd (en geaccepteerd) door het Benelux Merkenbureau, dit aan Google is doorgegeven en Google er nog steeds niks mee doet?

    geplaatst op
  • @Peter van der Laan
    Ik snap het niet. Aan de ene kant geef je aan dat Affiliatemeester het goed heeft begrepen en dat een goede affiliate zelf websites ontwikkelt met goede content en een goed conversieproces. Dat is exact wat ik ook in mijn artikel aangeef. Daarbij gebruik ik ‘Made For AdSense’ websites als voorbeeld van hoe het dus niet moet. AdSense is immers ook gewoon een (soort van) affiliatenetwerk.

    Aan de andere kant sluit je juist een overeenkomst met een affiliate die niet aan bovenstaande eisen voldoet en geef je deze het recht om direct traffic te genereren via AdWords. Daarmee doe je precies het omgekeerde van wat je zegt. Het lijkt mij dan ook dat je hier niet alleen voorzichtig mee moet zijn, maar dat er gewoon heldere afspraken moeten worden gemaakt. Zoals ook door anderen aangegeven, heb je dat echter volledig zelf in de hand. Als je van een affiliate een SEA wilt maken, is dat prima mits je een goede overeenkomst sluit. Het betalen van een vaste vergoeding per klik is dan geen handige keuze, want daarmee wordt het leveren van goedkope niet relevante traffic voor de affiliate bijzonder interessant gemaakt. Dat de affiliate deze kans vervolgens benut, is wellicht niet netjes maar wel logisch. Ik denk dat J. Koopmans en Barry Kampstra de spijker dan ook op z’n kop slaan.

    @Roy Platje
    Affiliates die zelf AdWords inzetten voor hun eigen website is uiteraard prima, maar ook dan is het goed om te kijken naar mogelijke onderlinge concurrentie.

    Affiliates die ook AdWords campagnes aanbieden kunnen inderdaad prima resultaten halen. Het is echter niet zo dat ‘gerenommeerde’ SEA bedrijven het zich kunnen veroorloven om maar gewoon hun consultancy uurtjes te draaien en niet naar de ROI te kijken. Dat is niet meer van deze tijd. Iedereen wil weten wat de investeringen opleveren.
    Het feit dat een affiliate SEA op CPA basis inkoopt, kan bovendien ook juist een nadeel zijn. Als er een andere partij is met een hogere vergoeding zal de affiliate snel geneigd zijn om te switchen naar deze partij. Daarmee verlies jij dan ineens je campagne. Zo heeft iedere constructie z’n voor- en nadelen.

    @Karian en Barry Kampstra
    Een kleine check bij Benelux Merkenbureau leert ons dat BestThings inderdaad geen handelsmerk is en dus niet beschermd is. Gezien de naam denk ik ook niet dat dit haalbaar is. In Google zal de naam dus nooit beschermd kunnen worden. Echter negatief adverteren op jouw domeinnaam door andere partijen kan wel degelijk bestreden worden.

    geplaatst op
  • Hi all,

    Wat is het verschil om een bureau in te huren of een affiliate te betalen? Als je op CPC betaalt, loop je bij beide het risico dat je budget verkeerd wordt opgemaakt. Ik heb ooit van een klant gehad cie vertelde dat ie in een maand 50.000 euro kwijt was omdat mensen niet door hadden dat een aantal zoekwoorden wat te duur werden ingekocht.

    Als je affiliates op de performance betaalt, d.w.z. een bedrag voor nieuwe klanten en/of verkopen dan geef je een deel van het management en het inkooprisico door aan de affiliates. Een affiliate koopt dan in op CPC terwijl die op CPL/CPA betaalt wordt.

    Voorbeeld: Ik ben een affiliate bij http://www.m4n.nl en een adverteerder laat mij inkopen voor 10 euro per lead (nieuwe inschrijving op website.) Een lead levert mij als affiliate dus 10 euro CPL. Ik koop voor 0,25 per klik op een keywoord in. Dat levert 100 kliks waarvan 5 mensen zich inschrijven. Ik verdien 5 keer 10 euro = 50 euro, terwijl ik 100 keer 0,25 euro is 25 euro betaal. Mijn winst als affiliate = 25 euro. De winst als adverteerder = 5 prospect klanten.

    Het overlaten aan keywoord buyers om in te kopen op Google is in affiliate land big business. Zeker als het aantal producten of keywoords meer dan 100 tot 1000 zijn is op deze wijze inkopen vaak voordelig.

    1) Affiliates kennen hun zoekwoorden beter en kunnen teksten beter schrijven. (kracht van de longtail.)
    2) Affiliates nemen een deel van het risico dat het aantal inschrijvingen tegenvalt of dat ze niet opletten en teveel CPC betalen.
    3) Affiliates neemt een hoop werk uit handen waardoor je als marketeer op andere zaken kan richten.
    4) De kosten per lead/verkopen nemen dramatisch af!!!

    Allemaal voordelen dus. Wat zijn de nadelen.
    1) Affiliates kunnen tegenelkaar gaan opbieden op hetzelfde woord. Google is de lachende derde.
    2) Affiliates kunnen teksten schrijven of producten promoten waar je zelf niet achter staat.
    3) Affiliates behouden de kennis die je zelf zou willen opbouwen.

    Over het algemeen kun je bovenstaande minpunten goed beheersen door er proactief mee om te gaan. D.w.z. je affiliates selecteren, regels op te stellen en zelf goed te informeren.

    De meeste marketeers onderschatten de kosten van Google adwords management en de risico´s. Als je al die kosten zou verdisconteren in de prijs voor een lead/verkoop kom je vaak op het dubbele dan wat je betaalt als je op CPC afrekent en dan terug rekent wat dat per lead of verkoop zou zijn.

    Over het algemeen zie ik dat slimme adverteerders ook heel goed Google keywoord buyers inzetten.

    vr. gr.

    geplaatst op
  • Leuke discussie die je hebt opgestart, David.

    Ik ben het eens met de reacties van Thomas Joosten. Je kunt namelijk prima samenwerken met (een beperkt aantal) keyword buyers zonder dat dit ten koste gaat van je eigen inspanningen voor zowel organic search (SEO) als zoekmachine adverteren (SEA). Dit ondanks dat sales via keyword buyers soms gepaard gaan met een hogere kostprijs, indien je als adverteerder op cps-basis werkt met affiliates ipv cpc bij je eigen SEA-campagne.
    Maar door een goede relatie te onderhouden met het beperkt aantal partijen die je toestaat om aan keyword buying te doen voor jouw website op long tail keywords of zelfs je merknaam, zul je een selecte groep affiliates tevreden houden en kun je als adverteerder ook meer leren van hun specifieke kennis. De extra kosten voor het afrekenmodel CPS verdien je op termijn terug door kennis in eigen huis te halen over succesvolle advertentieteksten en specifieke keuzes voor niche zoektermen die keyword buyers gebruiken via SEA.

    Wat veel adverteerders en ook bureaus zich echter moeten realiseren is dat de twee disciplines zoekmachine marketing (zowel sea als seo) en affiliate marketing steeds grotere overlap met elkaar zijn gaan vertonen doordat affiliates het goed converterende pull-medium zoekmachine marketing (SEM) zijn gaan inzetten om hun website (al dan niet met unieke, eigen content) te promoten.

    En zoals Search Engine Watch al een paar jaar geleden mooi verwoordde, kunnen affiliates zowel Brand busters als Moneymakers zijn. De uitdaging voor de adverteerder is echter om (samen met zijn adviserende bureaus) de meest rendabele balans te vinden.

    Zorg dus als adverteerder niet alleen voor goede en de meest moderne tools (tekstlinks, productfeeds, zoekbox-banners, enz). Maar houdt affiliates ook tevreden door via usability je website-bezoekers te laten converteren en reageer snel op vragen van je partnersites over je aanbod, tools of seizoensinvloeden in je branche. Laat daarnaast een medewerker (om merkinbreuk en imagoschade te voorkomen) regelmatig checken op welke zoektermen affiliates beter scoren dan je eigen website, zowel in de organische als gesponsorde zoekresultaten.

    geplaatst op
  • Ik vind het ( als affiliate bij drie netwerken ) belachelijk dat het uberhaubt mogelijk is om een affiliatelink te gebruiken in een AdWord campagne. Op deze manier werk je het Arbitrage-model en MFA in de hand waar zoveel websites voor afgestraft zijn de afgelopen tijd met als enige verschil dat de adverteerder in de plaats komt van de adsense advertenties.

    Ik ben zelf van mening dat je vanaf je eigen website een bezoeker naar een adverteerder kunt sturen wanneer deze daar zin in heeft ( dit zorgt ook voor nette conversies ).

    Zoals eerder beschreven door Dhr. Schoenmakers vind ik dat een adverteerder op AdWords een verificatie moet kunnen doen voor het domein waarvoor hij adverteert.

    geplaatst op
  • Over Google zijn al heel wat discussies geweest. Maar ik vind het slecht om een aff link te gebruiken bij adwords

    geplaatst op
  • @Seth
    Echt helemaal eens met wat je hier stelt. Het is vreemd dat adwords hier nog niet iets op gevonden heeft.
    Ik vraag me af of het nu ook lastiger is adwords te doen als je bijvoorbeeld een produkt verkoopt dat zich in een niche bevindt. Hier zijn weinig affiliates voor, en die maken het dan weer makkelijk. Ik denk zelf dit te doen voor mijn webshop in feestartikelen, en zal misschien dan zonder een affiliate mijn kans moeten grijpen.
    Ik ben benieuwd of iemand in dezelfde positie als ik zit.

    https://www.dtg.nl/producten/advertentieservices/googlecampagne.aspx

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.