SNS Bank gaat als eerste bank lidmaatschap aan met IAB

SNS Bank gaat als eerste bank lidmaatschap aan met IAB
De SNS Bank is per juli 2007 als eerste bank lid van Interactive Advertising Bureau Nederland (IAB). In het persbericht dat vandaag is verstuurd, zegt Ton Wesseling (Internet Strateeg SNS Bank), het volgende:
(...) De afgelopen jaren is door veranderingen de financiële markt in een stroomversnelling geraakt. Traditionele kanalen zijn in toenemende mate vervangen door, en aangevuld met, nieuwe kanalen. De sterke opkomst van Internet is hiervan een zeer belangrijke. Internet is het nummer één communicatie en klantcontact kanaal van SNS Bank. Het is dan ook noodzaak om de strategie van het online adverteren en interactieve marketing up to date te houden. Dit is een van de redenen waarom SNS bank lid is geworden van het Interactive Advertising Bureau Nederland. (...)
Als voorzitter van het IAB ben ik hier uiteraard erg blij mee. Het IAB heeft zich de afgelopen jaren vooral gericht op exploitanten en bureaus en het is dan ook goed om te zien dat na adverteerders als Vodafone, Essent en NS nu ook een innovatieve bank als SNS Bank het lidmaatschap van de IAB is aangegaan. Op deze manier hebben we meer diversiteit in de branches, waardoor de kennis zich steeds wijder verbreedt.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 14 reacties op dit artikel

  • @ Ton >> Goede zet! Ik durf wel te stellen dat wij de volgende zijn :D

    geplaatst op
  • wie is wij? :)

    geplaatst op
  • Proteq.

    geplaatst op
  • Thnx Ewout, altijd een stap voor :D

    geplaatst op
  • Een goede ontwikkeling. Goed voor de branche.

    geplaatst op
  • @Ewout, Victor: dat zou natuurlijk top zijn!

    @Peter: absoluut goed voor de branche. Ik hoop ook dat andere adverteerders die internet serieus nemen een bijdrage willen leveren aan het verder professionaliseren van de markt.

    geplaatst op
  • Ook Proteq.nl heeft zich inmiddels aangemeld...

    geplaatst op
  • Absoluut top Victor; mijn dank is groot!

    geplaatst op
  • Goed bezig Victor! ;)

    geplaatst op
  • klein detail, SNS bank schrijf je niet met hoofdletter B (in bank),.. Ik heb bij één of ander filiaal een half jaar stage gelopen en gek genoeg schrijf je dat niet zo omdat er anders NSB in de naam staat..

    geplaatst op
  • Daar denken ze zelf anders over als ik zo de site bekijk...

    geplaatst op
  • @Marco: wellicht een zakelijke B-t-B dienstverlener ook interessant?

    geplaatst op
  • Mark de Kock (Delta lloyd) plaatst op Emerce de volgende reactie:

    (...) Aantoonbare meerwaarde van het IAB als organisatie is een voorwaarde om deel te nemen. Wellicht goed om daar meer aandacht aan te besteden vanuit IAB en Emerce in dit geval. Ik geloof in de potentiele werking maar het verleden geeft mij nog te weinig vertrouwen. (...)

    Ik heb daar zojuist de volgende reactie op gegeven:

    (...) Mark, die is te makkelijk. Een branchevereniging is er om de belangen van de leden te behartigen. Leden geven aan welke behoeften er zijn en hoe ze dat graag ingevuld zien. Leden spelen ook zelf een belangrijke rol bij de uitvoering. Dat kan zijn middels financiele ondersteuning of het beschikbaar stellen van capaciteit. Het bestuur van de branchevereniging is er vooral om eea te organiseren en coordineren en probeert dat met de beschikbare midelen zo goed mogelijk te doen. Minimaal één keer per jaar zal het bestuur de resultaten presenteren aan de leden en haar plan evt. bijstellen.

    In grote lijnen zal dat ook de uitleg zijn die het IAB zal geven aan potentiele leden waarbij dus niet de zozeer de vraag centraal stelt wat het IAB voor het potentiele lid kan doen maar wat het potentiele lid van het IAB verwacht en welke rol ze zelf kunnen spelen. Gelukkig zien steeds meer partijen in de markt het belang in van een sterke branchevereniging. Op het gebied van kennisontwikkeling, op het gebied van onderwijs en op het gebied van richtlijnen.

    Ik zou dan ook graag de vraag terug willen stellen; wat zou Mark de Kock, en Delta lloyd in het bijzonder, graag willen zien van het IAB en welke rol kunnen ze daar zelf in spelen? (...)

    geplaatst op
  • @marco: voor de volledigheid ook hier mijn reactie zoals op Emerce geplaatst:

    Mark de Kock
    maandag 23 juli 2007 (9:04)

    @Marco: Je maakt een goed punt en die info had ik ook verwacht in dit stuk. Zal er over nadenken.

    Mijn reactie was deels ook gevoed door de schrijfstijl en inhoud van het stuk. Daarin had ik juist de verklaring van de IAB werkzaamheden en argumenten voor deelname aan het IAB verwacht maar zag ik enkel "tussen de regels" een beklag over te weinig adverteerder deelname.

    In mijn ogen heb je goede stappen gezet de laatste maanden en groeit het IAB inclusief de potentiele impact die het in de branche kan hebben. Of er genoeg adverteerders zijn die A) adequate kennis binnen de organisatie hebben B) de branche belangen willen behartigen C) daarvoor investeringen in tijd en geld vrij willen maken, zal de tijd ons leren.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.