Jaloerse computers hebben probleem met Nokia N95

18 juli 2007, 18:11

Jaloerse computers hebben probleem met Nokia N95Ze blijven goed onze Vlaamse vrienden van These Days. Vandaag werd ik getipt over een nieuwe campagne die ze hebben ontwikkeld voor Nokia ter promotie van de Nokia N95.

In de campagne staat de website jealouscomputers.com centraal. Deze aktiesite is op 1 juli 2007 gelanceerd door de Healthy Computing Volunteer Group (ook wel bekend als HeCoVoG), die na onderzoek tot de conclusie is gekomen dat de reden van de jaloerse computers wordt veroorzaakt door Nokia, producent van mobiele telefoons en in het bijzonder de Nokia N95. Op de aktiesite vind je diverse filmpjes van slachtoffers, een Google-map met verslagen van slachtoffers en veiligheidtips om ongelukken met jaloerse computers te voorkomen. Een aktiesite met een knipoog die je zeker moet bekijken.

De campagne is net gestart en wie in Google zoekt op jealouscomputers, vindt vooralsnog slechts de videosites waar de filmpjes zijn geplaatst en een handjevol weblogs die de campagne hebben opgepakt. Moet me al sterk vergissen of dat beeld zal binnen enkele weken er totaal anders uitzien.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

23 Reacties

    Raimo

    Erg sympatieke actie. Interessant om te zien hoe Nokia head to head gaat met de “computer” wereld. Kunnen we het al hebben over the Big Mobile 5? Google, Yahoo, Apple, Microsoft en Nokia


    18 juli 2007 om 18:31
    Rick van Dijk

    Helaas is het een product getergd door constructie fouten, zwakheden en slechte service.

    Ik ben een gebruiker van het eerste uur, en ben aan versie 3 van de telefoon bezig en ik ben begonnen met de N95 V2 al. (V1 had een groot slider probleem).

    Nadeel is de slechte service die Nokia bied. Heb je een probleem, dan ben je je telefoon voor 3 tot 4 weken kwijt. En dat terwijl een product zoals de N95 alle taken dient over te nemen van de andere gadgets.

    Of te wel, de service staat nog scheef met de oplossingen die dit product pretendeert te geven.

    Bijvoorbeeld, als ik m’n N95 nu 3 weken kwijt ben….. betekend dat ik 3 weken lang geen films/series meer kan kijken tijdens mijn dagelijkse 2 uur trein reizen. Daarnaast kan ik gelijk geen e-mail meer checken en ook de verschillende forums niet meer. Daarnaast ben ik ook gelijk afgesloten van m’n uurtje msnen per dag (wat ik ook in de trein doe).

    Als Nokia zo een product als de N95 levert dan verwacht ik ook met een probleem omwisseling aan de deur door een koerier als service. En secundair zou ik zeggen 4 dagen turn around. Maandag opsturen betekent vrijdag weer het toestel terug.

    Dat is de service die een N95 gebruiker verwacht! Niet 3 tot 4 weken wachten of alsjeblieft een Nokia een toestel kan terug sturen…

    Hoe kan een bedrijf nou een secundaire levens behoefte introduceren en dan verwachten dat je er 4 weken zonder kan?

    Mocht iemand het boeien, de constructie fouten worden uitgebreid behandelt op het tweakers forum.

    Kleine opsomming:

    Slider probleem

    Baterij duur

    GPS fix probleem

    Geluidsknoppen die van het moederbord afbreken (ivm te dunne soldering)

    Software crashes

    Dit allemaal gezegt… het is een pioneer op dit vlak. Ik kan me geen leven voorstellen meer met een toestel met lagere specs en eisen. Wel met betere.

    Hopelijk komt de 8Gb versie snel uit zonder al deze puber ziektes (kinder ziektes zijn we al lang voorbij).


    19 juli 2007 om 05:25
    media

    @Rick: heb je het toestel direct bij Nokia gekocht of via je telecomprovider?

    Moet eerlijk zeggen dat het me verbaasd, op twitter waar een aantal gebruikers van het eerste uur zitten, hoor ik eigenlijk weinig klachten. Raimo, wat is jouw ervaring?

    Misschien moet ik de N95 ook maar eens testen. These Days, als jullie nog een testtoestel over hebben, stuur maar door!


    19 juli 2007 om 05:33
    Rick van Dijk

    Marco, probleem is dat omdat het toestel zo onwijs vol zit met technologie dat iedereen de slechte dingen voor zoete koek er op toe neemt. Inclusief ikzelf. Ben dol op het toestel. Ook al heeft het deze zwakheden allemaal en is mijn zachter geluidsknop uit/van het moederbord gebroken. (wil ik dat laten maken moet ik weer 3 tot 4 weken wachten)

    Als je op het tweaker forum kijkt dan zie je waar de schoen wringt qua zwakheden van het toestel.

    Het blijft een technisch hoogstandje, maar helaas dus nog niet perfect. Ikzelf zou het heel niet erg vinden als er een Sony Ericsson met ongeveer de zelfde specs uitkwam. Maar helaas is dat nog niet het geval. De eerst volgende die SE nu released die er een beetje op lijkt heeft een lagere kwaliteit cam. En tja… alles een stap terug is voor mij ook een stap terug in tijd.

    Maar zodra de 8 GB intern geheugen versie uit komt zijn vast al deze problemen verholpen. Incl het haperen bij DivX kijken ivm de snelheid dat de externe flashkaartjes gelezen worden (zelfs met de snelle Sandisc kaarten)

    Zodra dat toestel beschikbaar is koop ik hem bijvoorbeeld gelijk.


    19 juli 2007 om 05:41
    Rick van Dijk

    Raimo; ik denk inderdaad dat het die kant op gaat… de mobile 5.

    Marco; overigens heb ik de N95 via de provider (Vodafone). De m’n eerste toestel heeft Vodafone aan de deur geruild, waar ze speciaal voor mij een weekend wisseling hebben geregeld. Provider service is erg goed!

    Helaas zou ik nu het toestel via een Nokia Service Point willen laten maken. Dat dus 3 tot 4 weken zonder mee brengt…


    19 juli 2007 om 05:44
    media

    @Rick: ik heb zelf de Nokia N91 en nadat ik de nieuwe firmware update had geinstalleerd werkt die prima. Zoals gezegd, misschien moet ik zelf die N95 ook eens gaan testen. Of misschien toch maar wachten op de iPhone? Het zijn lastige tijden voor de gadgetpeople 😉


    19 juli 2007 om 05:44
    Rick van Dijk

    Mmm de moet even uit bovenstaande zin gehaald worden… jammer dat er geen edit functie is.


    19 juli 2007 om 05:45
    media

    @Rick: als je inlogt heb je tot 5 minuten nadat je een reactie plaatst de mogelijkheid om het aan te passen!


    19 juli 2007 om 05:48
    Rick van Dijk

    Marco, met alle respect…maar wachten op de Iphone… Heb je bijvoorbeeld het filmpje gezien dat Nokia maakte van alle wachtende in de rij voor de Iphone?

    Dat geeft toch echt heel duidelijk weer dat alle mogelijkheden die de mensen denken dat de Iphone heeft (maar daadwerkelijk niet heeft) wel ingebakken zijn in de N95.

    De Iphone is geweldig qua perceptie creatie, maar daadwerkelijk leveren wat de perceptie is, is toch een stukje moeilijker. Maar goed daar heeft Nokia het ook zwaar mee.

    Eigenlijk is de vraag…neem ik genoegen met mindere specs die wel goed werken of wil ik de specs en meer kinder ziektes. De N95 is de laatste de Iphone de eerste (denk ik, maar weet ik niet).

    Tja, je ziet het. Met alle problemen spring ik zelfs nog op de bres voor de N95.


    19 juli 2007 om 05:54
    Annemieke de Groot

    Leuk concept, deze actie.

    Wat ik alleen niet snap is waarom ze het direct zo duidelijk maken dat het om de Nokia gaat. Ik zou eerst lekker de filmpjes laten rondslingeren zonder direct te laten weten dat het een Nokia N95 stunt is. Dan krijg je meer buzz. Nu is de nieuwsgierigheid meteen weg. “Goh. leuke campagne” blijft dan over.


    19 juli 2007 om 06:14
    Erwin Jansen

    These Days zijnde, hebben we natuurlijk volop de N95 getest en dit tot grote tevredenheid. Maar misschien zijn we wat subjectief…dus Marco, per your request, sturen we je een testtoestel toe! Benieuwd naar je ervaring!


    19 juli 2007 om 10:39
    media

    Dank voor je reactie Erwin en ik zie er naar uit om de N95 te testen!


    19 juli 2007 om 10:54
    evroekel

    @Marco: begin plotseling te snappen waarom je sommige nieuwstips niet doorstuurd naar de redactie :-)))


    19 juli 2007 om 14:03
    Tim

    Mijn Nokia N95 doet alles wat-ie moet doen. Er staat een mini-recensie op mijn weblog.


    19 juli 2007 om 15:59
    Peter

    @ Annemie

    We hebben er eigenlijk bewust voor gekozen om meteen open en duidelijk te zijn, en duidelijk te maken dat het om advertising gaat. We wilden geen ‘we’ll-trick-people-and-pretend-it-is-really-true-and-then-we’ll-show-them-it-was-advertising-haha’ campagne maken.


    20 juli 2007 om 11:24
    media

    Vanmiddag de N95 ontvangen (waarvoor dank These Days!). Vanavond alvast mee zitten spelen maar loop nu al tegen de grens aan van de beperkte diskruimte. Morgen eerst maar eens een micro SD-kaart kopen!


    23 juli 2007 om 19:05
    Peter

    Marco, sorry, normaal gezien wordt hijgeleverd met 1GB extra er bij. Ik check morgen 1st thing of we dit nog liggen hebben en kunnen nazenden, ik hou je op de hoogte!


    23 juli 2007 om 19:44
    media

    Maakt niet uit; ik koop er morgen wel een in de stad. Zaten nog wel meer dingen niet in het doosje zoals een USB-kabel voor verbinding met PC. Gelukkig heb ik ook een Nokia N91 en kon ik hetzelfde kabeltje gebruiken. Alhoewel die kabeltjes volgens mij universeel zijn.

    Verder is het overigens een zeer prettig toestel. Ga er mee spelen!


    23 juli 2007 om 19:51
    Rick van Dijk

    licht..jeetje ik lijkt wel een buitenlander 😉 en dt


    24 juli 2007 om 07:31
    Bas

    Ik heb het probleem met de geluidsknopjes knopje wel wel een andere oplossing zoeken


    3 maart 2010 om 13:39

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!