Met 200 km/u de BMW showroom door

Kijk, dit is nou nog ‘ns lekker proefrijden: zonder benzineverbruik, bekeuringen en/of schade effe checkuh hoe hard je zo’n BMW-tje M3 door de bocht kunt trekken:
(…) While all the other websites and magazines are just giving you a short review of the new BW M3, AutoSpies.com is giving YOU an actual drive in the M3. Granted, it’s a simulator, but we guarantee that you will LOVE this! (…)
Lekker kort.
Euhm, oke!
Altijd leuk die bewegende beelden 🙂
Carl, je rijdt zelf geen BMW? Denk ik (en hoop ik voor je, zoals verderop zal blijken) althans, want een BMW heeft (tenzij het plotseling veranderd is) geen voorwielaandrijving. Dus die kun je (zeker een ‘M’) beter niet te hard door de bocht ’trekken’. Met achterwielaandrijving door de bocht, dat moet je volgens mij ‘inremmend’ doen: hard op de bocht af, heeeel kort voor de bocht ff remmen en pas na de helft van de bocht weer gassen. Althans, zo deed ik het, toen ik nog niet zo veel overgevoelige passagiers c.q. bekeuringen had.
Nadeel van die simulator lijkt me overigens ook dat je niet kunt voelen met je heupbotten wat je doet, en ook dat is typisch iets voor de BMW-ervaring (o.m. dankzij die perfecte 50-50 gewichtsverdeling), je voelt met je zitvlak de auto al bij de eerste mm uitbreken (itt de wat ‘comfortablere’ reisvoitures. Oeps, ben ik ineens een Co-expert/docent geworden, qua gagement 😉
Bij MediaPlaza ooit iets vergelijkbaars gezien, in iets simpelere uitvoering, waarbij je in een echte auto een computerspel bedient. Goed uitgevoerd, maar vergeten wie dat waren. Weet iemand dat?
@Jos: Ahaaa, een kenner 😉
Ik rijd inderdaad geen BMW, maar een Opel Tigra Twintop Sport. Met voorwielaandrijving. Maar ik heb toch ook een hele tijd Mazda MX5 gereden, en had dus moeten weten dat achterwielaandrijving nooit ’trekt’. Mijn excuses voor het confusement 😉
@Carl: Haha.. alleen maar blij dat je mijn bezorgdheid voor je fysieke welzijn ter harte neemt ;-). Enne, neuh, niet echt een kenner, maar ik zag vanmorgen je reactie op Adfoblog n.a.v. UGC, waarin je die drie tiepjes op een rijtje zet. Ik kon het niet laten je hier een voorbeeld te geven van hoe sterk engagement met een brand kan zijn, als ook nog eens (mijn stokpaardje) alles ‘zo mooi klopt’, in dit geval vanwege die echt enorm simpele maar oh-zo met de experience matchende slogan die BMW jaren hanteerde: Maakt Autorijden Geweldig 🙂
ha, formule 1 😉
@ David, Ja! Dank.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!