Adfolive over online mediabestedingen

18 juni 2007, 09:22

Emile van den Berg (Isobar) en Marcel Udo (IAB) in Adfolive over online mediabestedingen

Deze week heeft Adfolive, het wekelijkse webtv-programma van Adformatie en Microsoft over digitale communicatie, in haar maandelijkse special een discussie over de online mediabestedingen. Eind vorige maand publiceerde het IAB de nieuwe kwartaalcijfers waaruit bleek dat de online mediabestedingen met maar 9 procent waren gegroeid in het eerste kwartaal. In de afgelopen jaren waren we een groei van 30 procent en meer gewend. Aan het woord zijn Emile van den Berg (Strategy Director Isobar) en Marcel Udo (Vice-voorzitter IAB) die een toelichting geven op deze ontwikkeling.

Alvast een opmerking vooraf, Marcel Udo geeft in het interview aan dat er nog geen cijfers voor emailmarketing worden aangeleverd en gerapporteerd door het IAB maar dat is niet helemaal juist. E-mailmarketing bureau TAPPS levert namelijk als enige wel deze cijfers aan.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!