DME The Day After

DME The Day After

Marketingfacts Netwerkborrel op DME 2007

Het Digital Marketing Event (DME) is weer voorbij en wat mij betreft absoluut voor herhaling vatbaar. VNU en Eventex complimenten dat jullie dit in zo’n korte tijd hebben weten neer te zetten. Voor ons was natuurlijk de lancering van het Marketingfacts Netwerk het hoogtepunt van de beurs. Bij deze iedereen bedankt die de afgelopen dagen de moeite heeft genomen om ons te bezoeken in de stand. Ik wens Ewald Verhoog als eerste voorzitter van het netwerk heel veel succes!

En wat is er leuker dan een dag na een beurs of congres om de foto’s nog eens te bekijken. Ook dit keer weer fantastische foto’s van Henk-Jan, Marjolijn, Maritza en Rogier. Heb je zelf ook verslagen, foto’s of videomateriaal? Laat het ons weten in de comments!


Geplaatst in

Delen



Er zijn 37 reacties op dit artikel

  • Yep, ik was erg sceptisch in het begin, met name door het reclamebombardement maar de dinsdagmiddag was erg goed te doen in de RAI. Niet in de minste plaats door de aangename gesprekken met oude bekenden en nieuwe gezichten. Heb weinig van de stands meegekregen, die zijn toch vaak meer van hetzelfde. De standhouders zaten dan ook veelal heel intensief achter een PC scherm te...ja...te wat eigenlijk? Waarschijnlijk wat email te lezen of een spelletje ofzo? Ook niet direct uitnodigend om eens binnen te lopen. Typisch dat het bij de MF stand wel continu druk was. Dat heeft denk ik toch echt met het merk MF te maken en de personal branding van persoontje Derksen :-) En de Twitterazi die het als handige uitvalsbasis hadden.

    Ik denk ook dat de organisatie blij verrast was met de aandacht voor de sessies. Als het ergens steeds druk was, dan wel bij de darkrooms voor de sprekers. Ik denk dat die volgend jaar wel groter worden. Maar wat mij betreft met minder stands, meer sprekers, meer catering mogelijkheden en meer ontmoetingsmogelijkheden.

    geplaatst op
  • Ik was er ook bij. Ik vond het een zeer leerzame beurs. Ik als stagiair heb er veel van kunnen leren. Het bedrijf waar ik werk (SRM) had geen stand maar we hadden wel een spreker. Gert Koot. Hij heeft lezingen over onze nieuwe opleiding Crossmedia-a/b en Content meets commerce.

    Er was best veel dat er uitgedeeld werd flyers, water, snoep, pennen, multi-pen, energie drank en nog veel meer. Te veel rommel om bij je te houden.

    De mensen die deel namen aan een lezing hebben het best warm gehad. Dit omdat het te kleine en zwart beklede hokken waren. Waar de zon vol op scheen.

    Ik vind dat deze beurs voor herhaling vatbaar is!

    Hopelijk tot volgend jaar!

    geplaatst op
  • De foto's gemaakt door de promotiedames van MijnAlbum kunnen jullie hier vinden: http://www.mijnalbum.nl/dme

    geplaatst op
  • @ Jos.

    Heb jij/iemand misschien enig idee waar de foto's staan van de jongen die rond reed?

    geplaatst op
  • Daarvan staat een link op de DME site zelf Stephan..

    Voor de liefhebbers: http://www.tndmedia.nl/blog/online-marketing/359/digital-marketing-event-een-korte-reactie-op-de-eerste-dag/

    geplaatst op
  • @Stephan - die staan hier

    @Frank - eens, meer cateringmogelijkheden en meer sprekers. Het was idd positief (voor de organisatie niet elke keer voor mij) dat de kleine kamers keer op keer propvol zaten. Ik dan wel weer uit naar volgend jaar.

    geplaatst op
  • Dank u wel!

    geplaatst op
  • Ik vond het ook zeker een goed event. In het vervolg zou het denk ik goed zijn om voor de sessies een voorregistratie te houden (of de zalen 3x zo groot te maken). Ookal was men een kwartier vantevoren aanwezig, dan nog was de kans dat je de zaal niet in kon zeer groot. Jammer genoeg heb ik daardoor weinig presentaties kunnen meemaken. Maar het event was verder goed georganiseerd en zeker voor herhaling vatbaar.

    Leuk ook om veel bloggers van MF persoonlijk te spreken.

    Volgend jaar dus ook voor mij zeker weer!

    geplaatst op
  • @Stephan staat die presentatie van jullie ook ergens online? Wilde er graag bij zijn maar had andere afspraken. Met name de preso over content meets commerce.

    geplaatst op
  • Ja, was geslaagd. Mag iets groter qua deelnemers wat mij betreft, en inderdaad verbluffend hoe goed de presentaties bezocht werden... Leuke borrel ook bij de Marketingfacts stand aan het eind! Is de vloerbedekking aan het eind onder de voeten weggetrokken of konden jullie nog even doorgaan?

    geplaatst op
  • @ Frank.

    Ik zal even voor je vragen of dat mogelijk is. Het is niet SRM materiaal maar van de docent uit zijn praktijk. Ik moet hem eerst even bellen of het mag en dan kan ik het misschien zetten op de SRM site. Het makkelijker zijn als ik jou email zou hebben want dan kunnen we 1on1 dit even doen. Tenzij er meer mensen in zijn geinterreseerd!

    geplaatst op
  • Ook als "niet marketeer" vond ik het een zeer geslaagd evenement. Ik denk dat het voor iedereen die een beetje serieus met internet bezig is, de moeite waard is om een kijkje te nemen.

    Ook wat mij betreft is er een volgende keer meer ruimte voor de sessies. Misschien zijn een soort masterclasses ook een goede aanvulling: veel sessies gingen nou niet bepaald de diepte in, waardoor het voor een beetje Marketingfactslezer allemaal redelijke gesneden koek was.

    geplaatst op
  • @Stephan
    Email is hier te vinden. Maar als een presentatie op een open evenement is gegeven, wat is er dan op tegen om de preso openbaar op Slideshare.com te zetten?

    Wat anders, ik zag ook videocamera's bij de sessies, komen de sprekerssessies dus ook online? Ik ben benieuwd of iemand van DME/Emerce hier kan reageren met hun eigen bevindingen etc.

    geplaatst op
  • Hoi Martijn, dit was inderdaad ook de opzet van het DME, terwijl het publiek gemengd was. Zou zeker handig zijn om ratings te geven aan presentaties (beginners - experts) zodat de presentaties ook wat selectiever bezocht kunnen worden. Dit was vantevoren lastig in te schatten.

    geplaatst op
  • Ik ben gematigd positief. Hier mijn korte impressie van de eerste dag.

    geplaatst op
  • Goed te horen dat iedereen het zo naar hun zin heeft gehad. Dinsdagochtend was het heel spannend om te zien hoe het zou uitpakken, maar gelijk zat de sfeer er goed in. De keuze om veel sessies te doen bleek gelijk een schot in de roos. We waren dan ook prettig verrast dat er veel interesse bestond voor de sessies. Dat gold voor alle sessies en dat hoop je altijd wel, maar hoe het uitpakt weet je nooit zeker. Hierbij ook een pluim voor Marco waarmee we samen het programma heb gemaakt en de mensen van onze partner Eventex.

    Wat betreft de ruimtes. We hebben gekozen voor kleine ruimtes om zo een intieme sfeer te creëer. Dat is gelukt, maar je weet nooit precies hoe het uitpakt. Duidelijk is dat we dat volgend jaar beter moeten aanpakken met onder andere grotere ruimtes. Of juist meer ruimtes. Ik sta open voor suggesties!

    Wat betreft de video’s van de presentaties. Die krijg ik vandaag of morgen binnen. Ze staan volgende week online.

    geplaatst op
  • Die sessies waren voor mij de belangrijkste reden om te komen, maar het meeste wist ik eigenlijk wel. De ruimtes konden best wat groet, want het was soms echt erg warm.

    Ook vond ik dat de sessies wel erg kort achter elkaar geprogrammeerd waren, waardoor er erg weinig marge was tussen de sessies.

    @Martijn: Inderdaad een soort rating voor het niveau van de sessies zou niet verkeerd zijn.

    geplaatst op
  • @Stephan: ook mijn collega en ik hebben de presentatie helaas moeten missen... Als jij deze nog ergens kan opduikelen zou ik deze graag een versie van je ontvangen. Thanks!

    Verder: afgezien van de vernieuwende presentatie van David Hasselhof gistermiddag vond ik het event verder niet heel spannend.

    geplaatst op
  • @ Sietse

    Zoals Swagerman al zei! Hij krijgt vandaag of morgen de videopresentaties binnen en zal ze volgende week online krijgen.

    Ik heb ook aan Gert Koot gevraagd hoe en wat maar die moet het nog met iemand bespreken wil die het mogelijk publiekelijk maken!

    geplaatst op
  • geplaatst op
  • ja, erg geslaagd; fris & fruitig, nieuws en presentaties ok. foto's op flickr onder pixites

    geplaatst op
  • op url=http://www.TV4B.com]TV4B[/url] staan een twintigtal interviews met standhouders op de DME, ook met Serge en Bas van Marketingfacts Netwerk.

    geplaatst op
  • op TV4B staan een twintigtal interviews met standhouders op de DME, ook met Serge en Bas van Marketingfacts Netwerk.

    url gefixt, sorry!

    geplaatst op
  • @Edo van Spam: Pluggen is prima maar vind het een beetje te doorzichtig worden.

    geplaatst op
  • @Maurice:
    sorry, da's niet mijn bedoeling, ik reageerde op de oproep in het artikel. ik zal mijn leven beteren....

    geplaatst op
  • Ik vond het ook geslaagd, maar het mag van mij nog wel een slagje groter. De zaaltjes waren te klein en eigenlijk het aantal stands wat te weinig. Een goed begin en ruimte voor meer dus...

    geplaatst op
  • De stands waren meer van hetzelfde, maar het aanbod aan sessies was zeker inspirererend. De zalen daarvoor mogen idd groter, zeker wanneer je opeenvolgende sessies wilde bezoeken was dat wat lastig ivm het grote animo. Kom volgend jaar zeker weer.

    geplaatst op
  • Kort interviewtje met beursorganisator Marc Liethof van Eventex in de EventFlash van High Profile van vandaag, derde bericht.

    geplaatst op
  • ik ben zelf in het kader van mijn opleiding (international hospitality management) en mijn interesse naar dme geweest en ben redelijk positief. Vind het zowieso leuk dat het voor iedereen toegangkelijk is, en dan met name om de sprekers te horen over hun vakgebied; meestal zijn presentaties als deze slechts voorbestemd aan diegene die ook actief zijn in het werkveld en in mindere mate voor studenten.

    Ik kwam dan ook voornamelijk voor de presentaties, daarom vond ik het jammer dat de zalen zo klein waren. Dit komt misschien wel wat knusser over, maar daardoor heb ik wel de nodige presentaties gemist die ik graag gezien had. Ook nog een uitvoerig rondje gemaakt rond de beursvloer, en daar viel me op dat er een hoop standhouders waren die hun "verkooppraatje" goed op orde hadden, maar dat een aantal toch geen antwoord had op iets diepere vragen. Verder vond ik het erg geslaagd en blij dat ik geweest ben...

    geplaatst op
  • De presentatie aan het eind van dag twee van Bram Alkema en Victor Knaap was voor mij een absoluut hoogtepunt! Zelden zo'n wervelende presentatie gezien op welk evenement dan ook (misschien komt de DEVELOPERS DEVELOPERS van Steve Balmer nog in de buurt ;) ).

    Wie 'm gemist heeft, op freewriter.nl staat een goed artikel over deze presentatie.

    geplaatst op
  • leuke sfeer, mooie contacten, toffe sessies: een geslaage première!

    enkel de darkrooms waren aan de krappe kant.. Volgende keer mag alles gerust ietsje groter zijn.

    geplaatst op
  • DME 2007 was inderdaad geslaagd. Redelijk wat stands en wat ik van de diverse standhouders begreep druk bezocht. Complimenten naar de organisatie. Wel jammer van de kleine ruimtes voor de gastsprekers inderdaad. Ook bij mijn sessie over de Long tail in zoekmachinemarketing aardig wat mensen buiten moeten laten staan.

    Voor hen die het gemist hebben en balen, of afvragen wat ze gemist hebben: 'The Long Tail in zoekmachinemarketing' incl. link naar de presentatie.

    geplaatst op
  • De Beurs opbouw en stands zagen er goed verzorgt uit met veel tussenruimte (waarschijnlijk te weinig verkocht :)) en ook de temperatuur was prima (dit in tegenstelling tot de TCD in april)

    Goed geregedl was inderdaad het programma mat sessie, inderdaad te kleine zalen, cq te veel interesse
    Wat me op viel in verhouding met bv de TCD was het de kwaliteit van de bezoekers, beter dus . Ik denk dat dat te maken had met de vele sessie die een meer geintersserd publiek trekken (of misschien wel ter plekken hebben bij gespijkerd ;))

    Uiteraard was het ook een leuke netwerk boel en daarvoor moet het niet te groot zijn.

    In elk geval een aanrader om volgend jaar de beurs te bezoeken.

    geplaatst op
  • Emerce heeft inmiddels ook de video Start-up pitches @ DME online gezet.

    geplaatst op
  • Ehm, misschien ben ik wat verwend door grotere beurzen als TINE (nee die wordt niet meer gehouden inderdaad:)) maar ik vond het een beschamende opkomst.

    Ik bedoel. Er zijn honderen weblogs over al die oplossingen waar wij het met zijn allen dagelijks over hebben, e-mailmarketing, Google,virals, oline marketing etc etc. Hoeveel bezoekers zijn er nou echt geweest die NIET in het vak zitten? Waar was Tribal uit Den-Bosch? Waar was Mailmedia? Waar was Graphic Mail? Allemaal grote partijen die er toch hadden moeten staan als dit "de Beurs"was.

    Mijn perceptie van DME was dat er wel twee, misschien wel drie hallen met stands zouden staan. Er is zoveel aanbod op digitaal communicatievlak....

    Ik vond het teleurstellend en was na twee uur weer vertrokken. Mijn enigste leerpunt wat ik heb meegenomen was Lectric. Ik kende nog geen bureau wat zich heeft gespeciliseerd in Internetopleidingen (gat in de markt lijkt mij).

    Bovenstaande doet niks af aan de standhouders en de inzet van deze mensen. Ik ben dus alleen verbaast over de mijnsinziens zeer lage opkomst qua bezoekers en in tegenstelling tot het enthousiasme over deze succesvolle beurs.

    geplaatst op
  • Veel presentaties zijn inderdaad via de site te bekijken, een hele goede zaak! Vanwege de kleine zalen zullen veel mensen bepaalde presentaties niet hebben kunnen bijwonen (of vanwege de beperkte ruimte geen aantekeningen hebben kunnen maken).

    Het enige probleem is dat de powerpoint presentaties echter niet te zien zijn (voornamelijk in zaal 1 en 2). Is het misschien een idee om ook deze presentaties via de site aan te bieden (PDF-bestanden?)?

    geplaatst op
  • @Maarten
    Een reden dat grote partijen, zoals je die hebt genoemd, er niet zijn, komt doordat zij kijken wat een beursdeelname kost en wat er vervolgens aan wordt verdiend. Als deze verhouding onvoldoende is, zullen ze zich nog wel een keer bedenken of ze geld steken in beursdeelname. En zo kijken de meeste beursdeelnemers. Ook kan het je te doen zijn om naamsbekendheid. Daar is natuurlijk wat voor te zeggen.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.