Zuid-Koreaans bedrijf lanceert 3D Idea Generator

6 juni 2007, 04:11

Op de bekende Zuid-Koreaanse community site Cyworld stond een bericht dat een Zuid-Koreaans bedrijf een 3D Idea Generator op de markt heeft gebracht. Deze 3D Idea Generator helpt productontwikkelaars om een werkend prototype te creëren op basis van hun ideeën. Bij de 3D Idea Generator wordt een catalogus geleverd met een honderdtal voorbeelden van de reeds gerealiseerde prototypes. Wat denken jullie: wordt dit een Top of een Flop?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

22 Reacties

    Gino Goossens

    Matig… De boodschap is duidelijk, het virale aspect wat minder. Je had er meer uit kunnen halen, de karakter (alien) is erg goed. Het eind resultaat voor mij persoonlijk wat minder. Ik sta niet meteen te poppelen om deze door te sturen. Verder wat betreft opzet etc wel erg okay, alleen niet genoeg uitgeput. Het is wat te liefjes…


    6 juni 2007 om 04:26
    serge.fenenko@novocortex.com

    Eigenlijk willen we deze video inzetten om het Marketingfacts Jaarboek te promoten. We gaan nog een aantal acties doen met en voor studenten en marketeers. Wordt dus vervolgd…

    De opdracht was om Marketingfacts (Jaarboek) te positioneren als de kortste weg van concepten naar praktijksuccessen. Marketingfacts wil niet alleen als ‘actueel’ gezien worden maar vooral als ‘praktijkgericht’.

    Deze webvideo laat de kortste weg van je idee naar de praktijk zien. De sciencefiction omgeving past bij het vooruitstrevende en innovatieve karakter van MF. En we vonden het buitenaardse wezen grappig en aaibaar.


    6 juni 2007 om 05:22
    Paul van Veenendaal

    Eerste reacties van collega’s (stagiair & interaction designer): “Dat ding stop je toch niet in je neus”, “Marketingfacts is toch een weblog geen bureau”, “Ik snap ‘m niet”. Filmpje werd lauw ontvangen, kon geen glimlach herkennen en men ging weer aan het werk.


    6 juni 2007 om 06:01
    Floris

    Filmpje associeer ik met creatie/reclame/design, dit verwacht je inderdaad eerder bij een bureau. In een wat realistischer context komt je boodschap beter over denk ik. Motiveert me nu te weinig om door te sturen.

    Overigens, hulde voor het feit dat jullie hier mee aan de gang zijn.


    6 juni 2007 om 06:09
    Frank van Tussenbroek

    Origineel dat er gekozen is voor een animatiefilm. Gebeurt nog te weinig, ik denk dat in de overvolle viral-markt concepten a la Shrek of Chicken Run op zullen vallen. Mits je de boodschap goed linkt aan de inhoud, is nu misschien inderdaad nog wat vergezocht.

    Echter, is dit bedoeld als viral, wat is het doel geweest om dit filmpje in te zetten? “Het marketing-jaarboek promoten”, maar op welke manier? Een groot viraal effect verwacht ik niet. Wel kan het een aardige aanvulling zijn op een gehele communicatiestijl.


    6 juni 2007 om 07:29
    OdiliaB

    Kom er nog een nieuwe Marcom Top 100?


    6 juni 2007 om 07:51
    serge.fenenko@novocortex.com

    Dit filmpje is niet bedoeld als een viral. Het is uiteraard aanvulling op een (toekomstige) communicatieactie.


    6 juni 2007 om 15:32
    media

    @Paul: hebben ze bij jullie op kantoor nog een andere bril dan een virale bril? 😉

    Het is zoals Serge ook al aangeeft ook niet bedoeld als een viral. Als het dat wordt dan is dat mooi meegenomen maar was zeker niet onze opzet. Het gaat om de mascotte en het verhaal dat de komende periode verder zal worden uitgewerkt.

    Grappige is overigens dat vandaag de bezoekers op DME het filmpje allemaal erg leuk vonden!


    6 juni 2007 om 16:48
    Gino Goossens

    @Marco @Serge

    Na mijn gesprekje met Serge is het doel van het filmpje duidelijk. Leuke opzet, wat onduidelijk in de communicatie, maar de karakter is erg leuk!

    Wanneer is iets een Viral? Als het een doel heeft en als je wil weten wat andere mensen vinden van MF in dit geval of als je hun (bezoekers) mening wil weten.

    Heb begrepen dat het een langer filmpje is en betrekking heeft op het MF jaarboek. Verspreid zich als een Virus en moet bekendheid geven aan het jaarboek en MF = dus een Viral.

    Dat iedereen op DME het een leuk filmpje vind is niet echt objectief. Maare, het is inderdaad een leuk filmpje! 😉 Als het nu een leuke film wordt, dan heeft het ‘zijn doel’ bereikt…


    6 juni 2007 om 17:00
    Annet

    Top of flop weet ik niet, maar ik vind de stijl van Marketing Facts en de stijl van deze animatie wel erg ver vanelkaar verwijderd. Een monsterlijke lelijke creature die ergens in een duistere underground cylab ideeen aan het prototypen associeer ik niet met een Marketing Facts, eerder met bijvoorbeeld een site als VK.

    En zo grappig vind ik ‘m niet. Niet doen zou ik zeggen.


    7 juni 2007 om 07:53
    serge.fenenko@novocortex.com

    We zouden dat buitenaardse wezen kunnen vervangen door Marco:-)


    8 juni 2007 om 07:04
    Gino Goossens

    Whahaha, Serge dat is een topper… De alien heeft al een buikje 😉 nu nog wat grijze haartjes en je bent er al. Hele dikke 😉 naar Marco!


    8 juni 2007 om 07:21
    Efim Perlis

    Hoi allemaal,

    Ik google-de net uit verveling m’n eigen naam en kwam uiteindelijk op deze pagina terecht. Ja, ik ben een van de twee auteurs van dit filmpje. Ik ben vrij verbaasd en, om eerlijk te zeggen, niet erg gelukkig dat ons werk voor promotionele doeleinden gebruikt word. Dit echter terzijde; ik wou enkel aan de mensen die hier zeggen dat ze er niet veel van snappen, duidelijk maken dat julie hier slechts 1 minuut van de 15minuten zien. Dit fragment is slechts een introductie van het personnage en diens bezigheden tijdens zijn ruimtereis. Dat is de reden dat het fragment op zich ontoereikend is om als ‘reclamefilmpje’ voor een 3D objecten generator te dienen.

    Just my 2 cents 😉

    mvg

    Efim


    3 oktober 2007 om 09:11
    Gino Goossens

    Interessante posting/opmerking…

    Kun je eens contact met me opnemen? We willen graag een karakter Elmar vorm gaan geven en kunnen daarbij wel wat hulp gebruiken:

    ggoossens [apenstaartje] creativeions [punt] nl


    3 oktober 2007 om 09:33
    media

    @Efim: uhm, volgens mij moet je heel even navragen hoe het nu precies zit. Ik heb namelijk de rechten gekocht om filmmateriaal + karakter te mogen gebruiken.

    En je ziet, het levert je meteen al een lead op naar wellicht een nieuwe opdracht!


    3 oktober 2007 om 09:44
    Frank van Tussenbroek

    We zijn natuurlijk wel benieuwd naar het totale filmpje nu! Wordt dat nog ergens geplaatst, al dan niet in een vervolgcampagne van Marketingfacts?


    3 oktober 2007 om 10:01
    Efim Perlis

    Wat een snelle reacties! Ikzelf ben sinds het maken van deze film in een geheel andere branche gestapt. Vandaar dat ik verder eigenlijk niet erg goed gevolgd heb waar onze film terecht kwam. Het productiehuis Illuster houd me wel op d hoogte van festivals e.d. maar van jullie ‘aankoop’ was me niets bekend (het kan me ook ontgaan zijn). Vermoedelijk was Illuster wel volledig in hun recht hoor om de film voor commerciêle doeleinden te verspreiden; het zal wel eigen zijn aan het ‘systeem’ dat auteurs nors moeten afscheid nemen van hun ‘kindje’ 😉


    3 oktober 2007 om 10:11
    media

    @Frank: er zijn plannen om het andere materiaal ook te verwerken in korte filmpjes. Ik zal Serge vragen om hier kort op te reageren; hij was de initiatiefnemer van deze aktie.


    3 oktober 2007 om 10:11
    serge.fenenko@novocortex.com

    Ik vind het heel vervelend dat Efim niet op de hoogte was van het Marketingfacts filmpje. Ik kom zelf uit de kunstwereld en vind rechten van de maker veel belanrijker dan waterdichte juridische contracten. Vandaar dat onze eerste vraag aan Il Luster was of de makers het goed zouden vinden als hun karakters reclame zouden gaan maken voor Marketingfacts…


    3 oktober 2007 om 10:38
    Gino Goossens

    En wie neemt er nu dan contact met mij op 🙂


    3 oktober 2007 om 10:40
    Efim Perlis

    @Gino:

    Stuur maar gerust een mailtje met een woordje uitleg over die ‘Elmer’. Ik zal er allicht geen tijd voor hebben, maar als je wil zal ik je mailtje forwarden naar mijn co-auteur Pieter Engels. Die is wel nog aktief in de design/filmwereld. Bovendien was hij de art-director voor Lost Cargo en is ie grafisch veel sterker dan ik;)


    3 oktober 2007 om 10:52

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!