IAB Taskforce Search officieel van start
![](/wp-content/themes/webtailor/dist/img/default.jpg)
Gisteravond is de eerder aangekondigde IAB Taskforce Search officieel van start gegaan. De benoeming van het bestuur en het formeren van de werkgroepen zijn de eerste concrete stappen. De Taskforce heeft als doel het verder professionaliseren van de Search branche.
Het bestuur wordt gevormd door zowel Search Engine Marketing Bureaus (SEM’s), Search Engines en Adverteerders: Gert-Jan Munneke, Traffic4u (voorzitter), Paul Aelen, Checkit (communicatie), Carla Yazagaray, Google (intern), Nils Rooijmans, ilse (sponsoring), Jochen Koedijk, eBay (onderzoek).
De Taskforce Search heeft als missie het verder professionaliseren van Search Marketing in Nederland. Hieronder vallen alle ontwikkelingen op het gebied van zowel Search Engine Advertising als Organic Search (SEO). De missie wordt geconcretiseerd door het instellen van verschillende werkgroepen, waarin leden van de Taskforce plaatsnemen. De onderwerpen welke in 2007 worden door de werkgroepen worden uitgewerkt: Opleidingen, Continue onderzoek, Voorbeeld RFP’s en Terminologie.
Volgens de leden van de Taskforce zijn bovenstaande onderwerpen de eerste belangrijke stappen om de markt verder te professionaliseren. Hierbij is gekeken naar wat direct toepasbaar is in gebruik, zoals een goede lijst met definities en een voorbeeld Search RFP voor bedrijven. Opleiding en onderzoek moeten ervoor zorgen dat er meer kennis in de markt beschikbaar komt. De resultaten van bovenstaande werkgroepen worden dit jaar aan de markt gepresenteerd.
Ai ai ai! Afgezien van de onnodige Engelse woorden en hoofdletters staan er een stuk of 8 spelfouten in dit artikel (samenstellingen los geschreven). Bijvoorbeeld: “voorbeeld Search RFP” moet zijn: “voorbeeld van een search-RFP” of “voorbeeldsearch-RFP”. En waarom Search Marketing, als we het prima woord zoekmachinemarketing hebben? Foei Marcootje, terug naar groep 6!
@ Juf ingrid: hihi
Engelse woorden verkopen zich nou eenmaal beter. Klinkt overtuigender voor de klant. That’s whats marketing all about!;)
@M Brandon
That’s what’s …. ! ;-P
Juf Ingrid is een extra feature bij de software van AskNow Marco? 😉
Prima initiatief wat zeker kan bijdragen aan de verdere professionalisering van de branche! Veel succes gewenst!
@ Annet: ;D
Beetje kinderachtig om nu naar de spelfouten te kijken.
Het gaat om het doel van de Taskforce, en ik denk dat dit een zeer goede stap is! Punt!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!