IAB: Online advertising in VS

IAB: Online advertising in VS

IAB: Online advertising in VS

Gisteren publiceerde de Amerikaanse tak van het IAB in samenwerking met PricewaterhouseCooper haar jaarlijkse IAB Internet Advertising Revenue Report (pdf).

Voor het derde achtereenvolgende jaar is een record aan online mediabestedingen geregistreerd. Voor de VS liggen de totale bestedingen voor 2006 op 16,9 miljard dollar. Dit is een toename van 35 procent ten opzichte van 2005. Voor het laatste kwartaal van 2006 is een toename van 14 procent geregistreerd ten opzichte van het kwartaal daarvoor.

Evenals in Europa, is ook in de VS het aandeel paid search met 40 procent het grootst (een lichte afname ten opzichte van 2005). Vervolgens komen display advertising, classifieds en referrals met resp. een aandeel van 32, 18 en 8 procent.

Eerder melden we al dat de netto online mediabestedingen in Nederland in 2006 met 40 procent waren toegenomen. Ook in Nederland zien we overigens het laatste kwartaal een afname in de groei van de online mediabestedingen. De nieuwe cijfers over het eerste kwartaal van 2007 worden op dit moment verwerkt en zullen binnenkort verschijnen.


Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.