IAB: Online advertising in Europa

IAB: Online advertising in Europa

In de aanloop naar het IAB Europe Congres op 4-5 juni te Brussel, heeft IAB Europe een eerste tip van de sluier opgelicht over de online reclamebestedingen in Europa. De eerste cijfers komen uit de UK, Frankrijk, Spanje en Italië, en tonen dat die vier grote Europese markten goed waren voor een totale online reclamebesteding van meer dan 5 miljard euro in 2006. Dit is al meer dan de totale Europese online ad spend in 2005.

Met 49% neemt paid search daarin veruit het grootste aandeel voor haar rekening gevolgd door display ads (30%), classified ads (20%) en e-mail (1,5%). De UK is bij de vier de duidelijke koploper met 3,1 miljard euro. Frankrijk volgt met 1,15 miljard, Italië scoort 480 miljoen euro en Spanje 311 miljoen.

Vanuit IAB Nederland heb ik ook de cijfers over 2006 aangeleverd waarbij ik ook op basis van cijfers uit UK een schatting heb gemaakt over het totaal.


Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Klein foutje in artikel: het congres is op 4-5 juni

    geplaatst op
  • Je hebt helemaal gelijk; inmiddels aangepast. Thx!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.