Op zich vind ik een filmpje zoals hierboven geen slecht idee. Jammer dat het een beetje amateuristisch aandoet. Vooral het muziekje had wat mij betreft wat vlotter gemogen. Dit filmpje geeft mooi weer wat het idee is achter de verandering en hoe dit wordt gebruikt om een soort opbouw te creeëren tussen de afdelingen van de universiteit. Ik ken eigenlijk geen voorbeelden van organisaties die door middel van een filmpje hun nieuwe huisstijl ‘verantwoorden’. Complimenten daarvoor!
Slash
Een belangrijk item in de nieuwe stijl is de slash. Hiermee krijgen alle afdelingen soort van eigen ‘adres’. Op het briefhoofd staat dan: “Universiteit / faculteit / afdeling”. Het mooie hiervan is dat dit 1-op-1 doorgetrokken kan worden naar het web.
Pitch
Na een bureauoriëntatie en creatieve pitch waaraan drie bureau’s deelnamen heeft de Rijksuniversiteit Groningen G2K designers gekozen als bureau voor het ontwikkelen van een nieuwe huisstijl. G2K designers geeft gezicht aan organisaties en merken en werkt met een team van 20 mensen vanuit studio’s in Groningen en Amsterdam voor ondermeer Gasunie, Johan Cruijff, Dierenpark Emmen, Menzis en dr. Adam’s.
Zie ook
RUG wil niet meer RUG heten (Dagblad van het Noorden)
RuG: weg met het vloerkleed! (Molblog)
(dit nieuws is al wat ouder, maar het filmpje is deze week uitgebracht en via de mail naar alle studenten verstuurd)