Blije doos voor vijftigers

Blije doos voor vijftigers

Naast de blije doos, Box for Two en de Secretaressebox is er nu ook een doos voor vijftigers; de Abraham/Sarahbox. Dit gratis cadeau kan iedere Nederlander op of rond zijn vijftigste verjaardag ontvangen. De box is gevuld met geschenken en aanbiedingen. Op de website www.stichtingslim.nl kunnen mensen voor zichzelf of voor een ander die vijftig wordt een Abraham- of Sarahbox aanvragen. De eerste boxen worden in juli verspreid.

Vooraf heeft initiatiefnemer Brand Support Services de doelgroep uitvoerig onder de loep genomen. Ze hebben een representatieve groep Nederlanders ondervraagd die het afgelopen halfjaar 50 jaar werd of dat het komende halfjaar gaat worden. Hieruit blijkt dat vijftigers in de kracht van hun leven zijn. Zij zien hun vijftigste verjaardag als één van de paar belangrijke mijlpalen in je leven. Ze vieren hun vijftigste verjaardag dan ook uitgebreid.

Interessant is het community-concept dat Stichting SLIM (Selectief Leeftijd Inspiratie Medium) aan de boxen koppelt. Ontvangers van de Abraham- of Sarahbox kunnen zich aansluiten bij dit platform voor leeftijdgenoten. Stichting SLIM wil mensen van dezelfde leeftijd met elkaar in contact brengen, omdat ze meer met elkaar gemeen hebben dan alleen hun leeftijd. Vijftigers voelen zich jong en gezond en hebben meer tijd en financiële middelen voor vakanties, hobby’s en andere activiteiten. Lode Broekman schreef begin dit jaar op Marketingfacts over het stijgende aantal ‘silver surfers’ naar aanleiding van een onderzoek van Deloitte. De grootste financieel-zakelijke dienstverlener van Nederland verwacht dat het aantal sociaal netwerkende vijftigplussers dit jaar zal oplopen van 1 naar 20 miljoen.

Resultlog meldde vorige week al over de Abraham/Sarahbox. Uit de reacties blijkt dat de meningen over de kans van slagen verdeeld zijn, net als over de keuze voor de naam. De naam zou verkeerde associaties oproepen: oubollig en saai. En dat terwijl de vijftigers van tegenwoordig juist jong en dynamisch zijn. Uit het onderzoek van Brand Support Services blijkt echter dat Abraham en Sarah geen negatieve gevoelens oproepen bij de doelgroep en niet als oubollig en achterhaald worden gezien.

Persoonlijk vind ik het een slim concept. Veel marketeers zijn op zoek naar mogelijkheden om op het juiste moment en via het juiste kanaal hun boodschap over te brengen. En wat is een beter en persoonlijker moment dan hun eigen verjaardag? Bovendien ervaren mensen die vijftig worden dit als een bijzonder moment en vieren zij hun vijftigste verjaardag uitgebreid. Zo’n box past daar wat mij betreft prima bij.


Delen

0
0


Er zijn 24 reacties op dit artikel

  • En nog eentje.

    geplaatst op
  • De "Oude Doos" dus, zeg maar... ;-)

    geplaatst op
  • Over vijftigers als doelgroep zal ik niet meer gaan uitwijden. Daarover schrijf ik dagelijks op mijn eigen blog . De blije doos is echter niets nieuws onder de zon. En ook onze zuiderburen hebben er eentje .

    geplaatst op
  • Het is inderdaad niet zo erg nieuw. Van Box Vitaal::
    http://www.molblog.nl/marketing/4395

    geplaatst op
  • Haha, jij had inderdaad de primeur met betrekking tot Box Vitaal.

    geplaatst op
  • Klein detail is dat bovenstaand artikel niet over de blije doos gaat waar jullie naar linken, maar over de Abraham/Sarahbox (die Nienke toevallig een blije doos voor 50'ers noemt). Volgende keer meer dat alleen de headline lezen?

    geplaatst op
  • Laat maar, verkeerde interpretatie ;-) Volgende keer zal ik iets langer nadenken voordat ik op reply druk...

    geplaatst op
  • Die heet ook niet blije doos, maar werd door Kari-Anne als geuzennaam meegegeven. De blijje doos is er voor zwangere vrouwen. Het idee van de Abraham/Sara box is exact hetzelfde als Box Vitaal of de Mediobox. Het heet misschien anders, heeft een iets andere propositie, maar verschilt in essentie weinig.

    geplaatst op
  • Ook ik zal binnenkort tot de doelgroep van de Abraham/Sarah-box annex Boxvitaal behoren. Als ingedutte eind-veertiger zie ik er wel een beetje tegenop om straks weer jong en dynamisch te moeten worden. Daarom zal ik vast veel plezier hebben van deze dozen die mij ongetwijfeld zeer goed zullen begeleiden in deze nieuwe fase van mijn leven. Want ik heb echt geen idee wat mij te wachten staat! Dus ik zal die informatie hard nodig hebben! Welk een nieuwe produkten en diensten staat ons vijftigers te wachten???
    Toen wij 9 jaar geleden ons eerste kind kregen. hebben mijn vrouw en ik ook heel veel plezier gehad van de Blije Doos. Ik was nog opgegroeid met katoenen luiers en wij waren dan ook zeer verrast een Pamper te ontdekken in deze doos. Wat een modern gemak!
    Zou de Abraham/Sarah box ons ook gaan verrassen met een bijpassende moderne comfort-oplossing? Ik kan bijna niet wachten.... Weer jong en dynamisch te worden .......

    geplaatst op
  • Bij een blije doos moet ik altijd denken aan de brief In blije verwachting van een consument die ik ooit van een lezer van Marketingfacts heb ontvangen.

    geplaatst op
  • @Marco Ik vertrouw die club Stichting SLIM voor geen meter. Er zit geen KVK inschrijving op. Er woont een makelaar Lettinga op dat Koetshuis adres. Initiatiefnemer "Brand Support Services" kom ik ook niet tegen in de kvk noch in Google en de site zelf maakt nergens vermelding van dat onderzoek. Stichting SLIM heeft naar WBP melding register nog geen entree. Of wel?

    @Nienke Hoe kom je aan die "Brand Support Services" informatie? Ik ben altijd erg achterdochtig als PR buros iets buitenissigs pluggen ')

    geplaatst op
  • Slaat die blije doos niet op onze Nienke zelf? Sorry te makkelijk. Beetje een plugger lijkt mij.

    geplaatst op
  • @Albert Geeft niks. Inkoppen van saaie doelpunten maakt de ware kamnpioen.

    Ik zit die SIDN registratie na te kijken en kom de raarste namen tegen. Jochen Bieber heeft ooit iets gedaan met een in 2003 top of the pops magazine. De houder van het stichtingslim.nl domein is Brandsupport Services bv 2e Hogeweg 46 3701AZ Zeist maar dat vindt de KVK niet. Contactpersoon +31306915824 staat op naam van Goverts en niet op de registrant J.W. Huber. Technisch knappe kop ook om zo'n mist op te trekken. Ik zou het niet beter kunnen en vermoed, Nienke even inschattend als lieve alfa, dat ze niet weet wat hier achter zit. Misschien toch wel handig om een "Wie ben jij?" id plicht voor nieuwe ideeen in te voeren. Ik zal Nienke eens mailen... Die werkt hier tenslotte dagelijks mee.

    geplaatst op
  • @Marco Nog steeds geen Nienke. Ik heb haar (en haar beide bazen ;)) gemaild. Maar niks. Heb ook maar even een oproep op result blog geplaatst. Enfin, de verjaarstermijn is verstreken morgen. Kunnen we een schandpaal 2.0 verzinnen voor self pluggers (wij hebben een nieuw product) en astroturfers (Nee deze trend is heus niet verzonnen door een PR bureau), sneezers(Mike dit is echt amazing en ik ben stiekum wel betaald) en broodbloggers (Voor de baas/subsidieverstrekker/overheidsorganisatie geldt dat een meter onzin op MF! ook meetelt voor mijn publicatie norm)? Mag ik in ieder geval bij alle stukjes een button ;) :

    PAS OP! MOGELIJK MISDRIJF GAANDE!

    geplaatst op
  • Zo Bram, jij bent on a mission... Ik heb op Resultblog een reactie geplaatst naar aanleiding van jouw oproep.

    geplaatst op
  • & ook je mailadres achterlaten bij Nienke's vrienden wordt geen feest. Nog tot na je pensioen ga je worden achtervolgd, behalve als je ze (jawel!!) een heuse brief stuurt of via??? :

    Verwerken van persoonsgegevens

    Stichting SLIM vraagt u om enkele gegevens in te vullen. (...) Na ontvangst van de cadeaubox gebruikt Stichting SLIM de ingevulde gegevens om u op de hoogte te houden van voor u relevant nieuws en andere activiteiten. Hierbij houdt Stichting SLIM rekening met uw voorkeuren en interesses. Indien u geen informatie wenst te ontvangen van Stichting SLIM of van haar participanten, kunt u uw gegevens laten blokkeren. Stuurt u dan een briefje naar:

    Stichting SLIM, 3701 AB Zeist. Indien u geen informatie per e-mail wenst te ontvangen, kunt u uw toestemming daarvoor intrekken via .

    geplaatst op
  • @Marco Of je Sabel en Bugter het normale pay per post tarief (500 euro toch?) even in rekening kunt brengen voor deze flagrante astroturf PR. Voorts stel ik voor dat bij vergeten van een behoorlijke disclaimer een donatie aan de barbecue pot van 500 Euro voor. Bij verstoppertje spelen voor wederhoor (niet antwoorden op mail) helemaal. Enne... op de volgende barbecue graag grote gambas met knoflooksaus.!

    @Allard Zo'n PR 1.0 actie (Nienke) die een beetje newbie speelt in de blogosphere valt zo door de mand. Lees de Wired over de Naked CEO Klik hier en verwarm je aan een nieuw inzicht Maar eh... thanks for the traceback en de Adfo inspiratie over blogkaping. ;) Happy hunting.

    geplaatst op
  • Deze is er mij net voor de vakantie blijkbaar tussendoor geglipt. Eens met de kritiek dat een disclaimer hier niet had misstaan. Het wordt nu toch echt tijd voor dat redactiestatuut.

    Ik zal als ik terug ben uit Toscane ook nog contact opnemen met Nienke. Vind het namelijk prima dat bloggers hier schrijven over hun eigen werk (sterker nog, dat is volgens mij de basis van bloggen!). Wel ben ik het eens met een aantal reageerders dat het geen PR-praatje moet worden. Die extra grote gambas met knoflooksaus op de volgende BBQ lijkt me dan ook nog helemaal niet zo'n slechte oplossing ;-)

    geplaatst op
  • @Marco Nienke gaat vandaag reageren. Ik hoop dat de missende instituut registraties dan ook opgehelderd kunnen worden.

    @Redactiestatuut Wat voor het hele internet opgaat, IMHO, geldt ook hier: het zelfreinigend vermogen van een community is groot. Geen statuut liever want dan kan ik ook niet meer dissen. "Beneath the rule of men entirely great, the pen is mightier than the sword." In Sparta ben je geen dief tot je gepakt wordt.

    Consensus: De mores is men dient proactief mogelijke belangenverstrengeling te melden, plaats een disclaimer, ontduiking betekent dat je hard gedist kan worden en op knoflook gambas moet trakteren.

    geplaatst op
  • @Bram: hier dan eindelijk een reactie! Eigenlijk was ik niet van plan te reageren, omdat ik van mening ben dat een beetje respect naar elkaar op z'n plaats is, ook al ben je het ergens niet mee eens of zet je ergens je vraagtekens bij...

    Stichting SLIM is inderdaad een klant van Sabel Communicatie, het bureau waar ik werk. Toen ik van een collega over de Sarah/Abrahambox hoorde dacht ik: He, da's een leuk initiatief en wellicht een interresant item voor MF waarover gediscussieerd kan worden. Wat ook blijkt uit de vele reacties op het bericht, zowel op MF als op Resultblog. Voordat ik het bericht heb geplaatst, heb ik met Marco contact gehad en hij vond het prima als ik hierover zou posten. Wellicht dat ik in het bericht had moeten vermelden dat het om een klant van ons gaat. Maar dan zou ik misschien PR voor ons bureau voeren? Naar mijn idee is mijn verhaal niet veel anders dan het verhaal op Resultblog: ik vertel over een initiatief en geef aan dat ik het een slim concept vind.

    Wat ik over SLIM weet, is dat het een stichting in oprichting is. De initiatiefnemers zijn Jan-Willem Huber en Jochen Bieber, heren die hun sporen in de DM hebben verdiend. Hoewel ik beide heren persoonlijk niet ken, ga ik er vanuit dat zij hun zaakjes op orde hebben en zich niet schuldig maken aan malafide praktijken. Maar misschien dat Allard meer over de heren en stichting kan vertellen, Jochen Bieber heeft het concept immers persoonlijk aan hem gepresenteerd.

    geplaatst op
  • @Nienke Gelul! Lariekoek! Je hebt wederhoor, anderhalve week de tijd, en het voordeel van de twijfel gehad. Ik heb je gewoon betrapt met de hand in de koektrommel en je hoopte een tijdje dat het wel overwaaide. Ga toch weg met je beetje lief zijn voor elkaar. Respect verdien je o.a. door een disclaimer te plaatsen, voor jou zeker als PR dame is dat niet eens optioneel. Respect, zeker als PR dame, raak je kwijt door van je af te gaan wijzen, dat het van Marco mocht, dat Allard het toch ook deed, dat ik het Allard anders maar moet vragen, dat Huber nog aan het opstarten is, en dat Bieber zijn zaakjes heus wel geregeld zal hebben, dat het account van Robbert Jan was, dat Bram niet lief deed, dat Boudewijn Bugter anders PR kreeg. En vooral, lieve alfa, raak je respect kwijt door de uiterst elegante BBQ oplossing te negeren. Je zat fout. Geef fout toe. Niet meer doen. Trakteer op gambas. Klaar.

    ... voor wat betreft de gambas. Er moeten nog steeds feiten over B&H komen. Anders ben ik met de representatie door Sabel van Stichting SLIM nog niet klaar. Ik gun B&H namelijk een goede adviseur. Eentje eerst de reputatie van B&H managet en niet doorverwijst naar Allard. Eentje die een oud DMer uit kan leggen dat het digitale domein transparant is en dat je dus niets alvast kunt faken. Dat je dus moet disclaimen maar dan niet zo:

    In geen geval is Stichting SLIM aansprakelijk voor welke schade dan ook die op enig wijze voortvloeit uit het gebruik van de (informatie op de) website. Stichting SLIM behoudt zich het recht voor om niet te leveren zonder opgave (cursivering toegevoegd BA) van redenen.

    Eentje die ze verteld dat je als webdienst de schijn moet vermijden en je telefoonaansluiting op naam, statutaire zetel op adres ingeschreven staan, SIDN inschrijving whois informatie correct moet zijn, kvk inschrijving (van de stichting en de BV) compleet, wettelijk verplichte vermelding kvk op de website compleet, geregistreerde handelsmerk Abrahambox inderdaad gedeponeerd, verwijzingen naar het onderzoek naar 50ers concreet. Dat je daar op aangesproken kunt worden.
    Eentje die B&H vertelt dat je niet kunt zeggen "Ach ik heb mijn sporen verdiend in de DM dus hoef ik mij niet te verantwoorden of te bewijzen dat ik m'n shit op orde heb." Oude media zoals DM en PRbureau1.0 hebben juist totaal geen reputatie in de blogosphere. Integendeel die worden juist veelvuldig aangehaald als voorbeeld hoe het niet moet. Eentje die je verteld dat bij onstentenis van een baas of kassa commenters ongenadig hard uit de hoek moeten komen om het zelfreinigend vermogen van het blog op peil te houden. Omdat anders de mensen misschien gaan zeggen:
    *PAS OP* !!!!! OPTIN ONTFUTSELING! !!!!!*PAS OP*
    *PAS OP* !!!!! EMAIL HARVESTING !!!!!*PAS OP*
    *PAS OP* DM ALARM !!!!!!*PAS OP*

    Moet ik ze zelf gaan bellen?

    @Marco Laat dat redactie statuut maar zitten. Er zijn veel elegantere oplossingen ;)

    geplaatst op
  • @Bram. Je hebt helemaal gelijk. Eet smakelijk. :-)

    geplaatst op
  • @Nienke Goedzo. Respect +10. Vriendjes?

    @Marco Wanneer is er weer een BBQ?

    Enfin, Leuke vervolgvraag is hoe ik straks aangifte zou kunnen doen voor al die vermoedens van economische delicten. Al die registers maar eens een openbare mail sturen denk ik? Iemand verder nog ideeën over beroeps procedures bij SIDN KvK OPTAs enzo? Mijn insteek is prbureaus in ieder geval deels aansprakelijk te stellen voor aanprijzen van illegale praktijken. Dat ruimt lekker op. Mijn motief daarvoor is niet zozeer gelijk te krijgen. Ik wil weten wat die clubs er aan doen om de arme surfer te behoeden voor honeytraps en hun represenanten zoals prbureaus. Ik wacht eerst nog even een week op Bieber of Sabel. Wie weet ligt het nog genuanceerder.

    geplaatst op
  • @Marco Nienke stuurde mij rechtstreeks een paar overheerlijk gambas. Mijn Portugese kennis heeft zich het goed laten smaken. Ik was er niet en het was niet de BBQ. Maar ik waardeer het zoen offer zo erg, dat ik in plaats van Nienke ga trakteren. Gambas. Ik hoop dat je Nienke expliciet uitnodigt.

    Ha, Gevonden! Ze bestaan! Iemand attendeerde mij op de spelfout in de postcode op de website het moet 3701 AZ zijn. Klik hier voor de KvK inschrijving van stichting SLIM. One down. Nu die BV nog. De SIDN nog. De vermelding op de website nog. Dat telefoonnummer nog. En ik stel voor vrijdag de volgende mail aan CBP te sturen:

    Geachten en besten,

    Op het vakblog voor online marketing Marketing Facts wordt o.a. door de branche gediscussieerd over wet en regelgeving rondom marketing en privacy... In dat kader is door mij, in krasse taal, geopperd dat "stichting SLIM" misschien wel niet kosjer is. KvK 30226219 stond niet op hun website en kostte moeite te achterhalen wie houder is. Als niet dan heeft genoemde stichting waarschijnlijk geen inschrijving heeft in uw register zoals vermeld op de website. Klik hier voor de website

    0. Heeft men een inschrijving in uw register?
    1. Moet ik gedupeerde zijn voordat ik kan protesteren tegen oneigenlijke borgingsclaims? En waar kan dat?
    2. Vind u het ok dat ik eventuele correspondentie openbaar maak op het voornoemde blog.
    3. Thuiswinkel.org is nog door u nog niet aangewezen als branche zelfregulator. Waarom is dat?

    Hoogachtend, Bram Alkema MF! Commentator

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.