Voetbalhorror

23 april 2007, 08:03

{title}Met nog één wedstrijddag te gaan is er nog steeds geen beslissing gevallen in de top van de Eredivisie. Nog nooit waren de laatste regulaire speelronden in Nederlands hoogste voetbalcompetitie zo spannend met volgend weekeinde een apotheose welke Amsterdam, Eindhoven en Alkmaar zullen doen trillen op hun grondvesten. Voetbal is leuk als het ergens om gaat en dankzij een enorm verval bij mijn Brabantse vrienden van PSV zijn ook Ajax en AZ nog in de race voor de titel. Een titel die door directe deelname aan de Champion League een behoorlijke sprong in inkomsten zal betekenen en voor elke club en het verschil tussen winst of verlies maakt. Financieel gezien dan want ook sportief kan het nog flink fout gaan voor PSV.

Talpa’s zender tien profiteert nauwelijks van deze sensationele ontwikkelingen. Met slechts 2 miljoen kijkers maar wel een marktaandeel van ruim 36 procent (SKO) doet men niet bijster goed zaken en dat terwijl de maandagochtend edities van de Telegraaf en het AD niet aan te slepen zijn en de website van Voetbal International binnenkort explosieve groei in webtraffic gaat melden. Mede door het stoppen van de registratieplicht voor bezoekers overigens. Voetbal is nog steeds content nummer één en de huidige ontwikkelingen zullen de waarde van het kavel van de volgend jaar weer beschikbaar komende samenvattingen bepaald geen windeieren leggen. Vooralsnog had horrorspecialist Wes Craven, bekend van ondermeer horroklassieker Scream geen beter scenario kunnen bedenken. Dat wordt flink billen knijpen volgende week voor de penningmeesters van Ajax, PSV en AZ….

PS: de oplettende lezer had mijn voorspelling al gezien in het plaatje…

Kritische macro kijk op relevante mediaontwikkelingen en aanverwante distributietechnologie.

Categorie
Tags

7 Reacties

    Annet

    Soms heb ik de indruk dat bepaalde onderwerpen op MF in een statistiek jasje worden gehesen, om actuele en spectaculaire content te genereren 😉

    Met voetbal niets mis overigens …


    23 april 2007 om 09:12
    Marc

    ‘betekend’ = tegenwoordige tijd = ‘betekent’. Sorry, ik zie het veel te vaak en het doet pijn aan mijn ogen.

    Oh ja, en hup AJAX…


    23 april 2007 om 12:47
    Kasper Katje

    Albert, horror of thriller?


    23 april 2007 om 13:42
    venturo

    Kasper, horror als je voor PSV bent, een triller voor Ajax en een thriller voor AZ. 🙂


    23 april 2007 om 14:44
    Laurens van Heeswijk

    Ik ben al sinds mijn 8e PSV aanhanger, en heb met lede ogen het verval aangezien, maar eigenlijk ook wel aan zien komen. Al bij de aanstelling van Koeman had ik mijn twijfels, die leken te worden weerlegd tot aan de winterstop, maar eigenlijk klopt het zo toch wel. De patronen van Guus waren natuurlijk zo goed ingesleten dat het even duurde voordat we de hand van Ronald in het spel zouden terugzien.

    Als de titel dan toch niet naar Eindhoven komt, laat hem dan maar naar Alkmaar gaan. In mijn ogen kan AZ prima met de “druk” omgaan, beter zelfs dan Ajax, en bovendien dicht ik ze meer kansen toe in de CL. PSV plaatst zich wel via de voorrondes.

    Ik kijk al weken alleen maar op teletekst, kan Talpa (op/of) 10 niet meer afwachten. Het verslag lees ik wel in de krant. (of niet)


    23 april 2007 om 18:22
    Dennis Hendriksen

    Deze prachtige ontwikkelingen lijken mij bij uitstek geschikt voor een live schakeluitzending (Langs de Lijn op Tv). Enkele jaren geleden heeft Canal+ daar ook eens mee geexpirementeerd. E.e.a. was altijd een groot succes. Echter, aangezien de kosten hoog waren en mensen voor die laatste wedstrijden geen abonnement meer afsloten zijn we er toen mee gestopt…

    Over voetbalzone.nl wil ik kwijt dat ik dat op dit moment verreweg de beste voetbalwebsite in Nederland vind. Het niveau is op alle vlakken de laatste jaren enorm omhoog gegaan en het concept blijft mij erg aanspreken. Kortom, ga zo door Harm Jan en team!


    24 april 2007 om 06:09
    Hans Slender

    Wes Craven ben ik niet echt van onder de indruk, maar dit had zelfs Alfred Hitcock niet kunnen bedenken…


    30 april 2007 om 05:16

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!