Heilige marketing

22 april 2007, 10:49

Een mooi bericht voor op de zondag: het Vaticaan heeft één van God’s ideeën aangepast, om beter te kunnen concurreren met andere geloven zoals bijvoorbeeld de Islam. Het gaat hierbij om het idee dat ongedoopt gestorven babies niet naar de hemel, maar naar de hel zouden gaan. Welliswaar naar het ‘limbo’; het nog niet echt vreselijk hete deel van de hel. Maar toch…

Anyway: sinds afgelopen vrijdag vraagt Petrus dus niet meer om een doopbewijs, bij de ingang van de hemel. En dat moet als ‘t goed is flink wat nieuwe – vooral Afrikaanse – zieltjes opleveren.

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

16 Reacties

    naas

    Dit is wel een hele flexibele religie.


    22 april 2007 om 16:58
    jdevalk

    Tsja… Ik riep altijd al dat theologie de beste marketing opleiding was 😛


    22 april 2007 om 17:19
    marbles

    Hoe denkt het Vaticaan eigenlijk over Co creation en user generated content?


    22 april 2007 om 20:00
    mangold

    Over co-creatie en user generated content is God heel duidelijk, Bram:

    Hij heeft slechts zes dagen uitgetrokken voor het in elkaar knutselen van ons complete heelal, nam op de zevende dag vrij, verzuchtte “Weet je wat? Het is wel goed zo” en stortte zich vol goede moed op zijn volgende project.

    Eén dag daarvoor had Adam Hem om een vrouw gevraagd, iets wat Hij zelf in eerste instantie vergeten was. En die was zó slecht gelukt dat ze prompt van een verkeerde boom begon te eten. Nu kwam dat ‘m goed uit, want eigenlijk was slechts een klein driehoekje tussen de Eufraat en de Tigris – het paradijs – echt klaar; de rest van de aarde lag er nogal rommelig en ontgonnen bij. En het eten van die appel gaf ‘m een goed excuus om die mensen er maar eens op uit te sturen, om de boel zélf af te laten maken.

    Later sprak Hij nog eens specifiek de woorden “Gaat heen en vermenigvuldig u”, voor degenen die het nog niet helemaal snapten.


    23 april 2007 om 03:58
    marbles

    De schepping van User generated content en Co creation gaat dus eigenlijk gewoon over… Eh…Sex?


    23 april 2007 om 04:23
    wilph

    Tjonge Carl,

    Je frustraties t.a.v. religie, jodendom en alles wat daar omheen hangt zitten wel diep hè? Volgens mij zijn er andere blogs die beter passen bij het uiten van deze gedachten dan een serieus blog als MF….


    23 april 2007 om 05:23
    marbles

    @Wilbert Jodendom? Frustraties? Huh? Religie? Welk blog zit jij dan te lezen? Ik hoor scherts en satire over de corporate story telling. Carl heeft het met net zoveel respect over de onstaanspitch van, pak hem beet, Microsoft. Je moet wel bij het topic blijven, hoor. Gaat over marketing. Dan kan er dus geen misverstand zijn over de exegese van Carls woorden. 😉


    23 april 2007 om 05:51
    wilph

    @ Bram,

    Begrijp je reactie. Gaat ook niet alleen over deze posting. Mijn punt is dat dit geen marketing is. Dar kunnen we van mening over verschillen, maar daarover discussieren is m.i. te veel off topic.


    23 april 2007 om 06:26
    mangold

    @Wilbert: Bedoel je dat dit …

    The document published Friday said the question of limbo had become a “matter of pastoral urgency” because of the growing number of babies who do not receive the baptismal rite. Especially in Africa and other parts of the world where Catholicism is growing but has competition from other faiths such as Islam, high infant mortality rates mean many families live with a church teaching them that their babies could not go to heaven.

    … geen marketing (= market getting) is?


    23 april 2007 om 06:44
    wilph

    Het Vaticaan noemt het een zaak van “pastorale urgentie”. De rest van de tekst staat niet tussen aanhalingstekens en lijkt me dus niet geciteerd uit documenten van het vaticaan. Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet katholiek, en vindt het handelen van de katholieke kerk in veel gevallen laakbaar.

    Het valt me gewoon op dat er vaker dit soort posts uit jouw mouw komen met een heel duidelijk persoonlijke en negatieve kleuring. Hoewel het een grijs gebied is en we daar over kunnen discussieren is het mijn persoonlijke mening dat MF niet hiervoor gebruikt zou moeten worden..


    23 april 2007 om 06:55
    marbles

    @Carl Je blijft een vuige ketter. Branden zul je! Minder satire en columnesque stoerdoenerij op MF. Er komen al zo weinig meisjes. En dat komt allemaal door jou! Gewoon brandgagement stukjes schrijven over product marketing en een klein juutje van web 2.0. Grijze gebieden beetje bezoedelen met persoonlijke en negatieve kleuring?! Ben je daar helemaal gek geworden? Slaande ruzie op de volgende barbecue. Ik weet je te vinden jongen! En ook geen satire meer!!!


    23 april 2007 om 09:36
    mangold

    Zeg eh, ik ben gedoopt hoor! ’t Is maar dat je het weet.

    En ’t bewijsje daarvan bewaar ik zorgvuldig, voor ’t geval die regeling hierboven onverhoopt weer ingetrokken wordt 😉


    23 april 2007 om 09:44
    Raimo

    @Carl scannen en publiceren. Ik wil bewijs..


    23 april 2007 om 09:49
    Raimo

    @Carl jaja 😉

    P.S. ziet er gezellig uit brrr


    23 april 2007 om 11:32

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!