BVA over de grenzen van reclame

BVA over de grenzen van reclame
Gisteren sloot de Bond van Adverteerders (BVA) zijn ledenvergadering af met een publieksdebat tussen Joost Ravoo (NS), Alexander Pechtold (D66) en Jan-Pierre Raes (GSUS). Jeroen Mirck deed verslag voor Adfoblog waarbij ik vooral geinteresseerd was in het standpunt van het publiek inzake de oproep van Joost Ravoo (NS) tot een gedragscode voor online advertising:
(...) Per sms konden de aanwezige BVA-leden stemmen op twee stellingen van Ravoo. Op de stelling dat adverteerders zich iets moeten aantrekken van de inhoud van sites waarop ze adverteren, antwoordde 92% bevestigend. Op de vraag of dit moet uitmonden in een gedragscode van adverteerders, reageerde 53% echter ontkennend. (...)
Vooral de reactie van mediadirecteur Harry Dekker van Unilever spreekt voor zich:
(...) Je moet niet dezelfde controle van offline media ook op online willen toepassen. Bij tv heb ik ooit gezegd tegen mijn mediabureau: laten we maar niet meer rond seksueel getinte programma’s adverteren, en doe geweld ook maar niet. Toen bleek de helft van alle programma’s af te vallen. Je komt dus op een soort zeephelling terecht. Ik vind dat je extremen moet definiëren, anders kom je in een verkramping terecht. Het hangt ook van het merk af. Axe is meer rebels en adverteert wel op dat soort sites. (...)
Wellicht een interessant discussiepunt voor het IAB om op korte termijn op te pakken!


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.