
Daarnaast is er een publieksprijs. Deze wordt gekozen door het publiek, die via de website van de Webby Awards op de nominaties kunnen stemmen. Er zijn prijzen te winnen in meer dan 100 categorieën, verdeeld over de disciplines Websites, Interactive Advertising, Online Film & Video en Mobile. Voor het onderdeel "Websites", de grootste categorie met 345 kandidaten, zijn er onder de genomineerden veel bekende namen en Web 2.0 sites, waaronder The New York Times, Yahoo!, CNN, Google, LinkedIn, Facebook, digg, del.icio.us, Flickr, Revver, CNet!, BBC Radio 1 en vele anderen. Yahoo! en The New York Times zijn met respectievelijk acht en zes nominaties in deze discipline de grootste favorieten. De BBC, NPR en Salon Media Group volgen met ieder 4 nominaties. Organisaties met 3 nominaties zijn o.a. Crispin Porter + Bogusky, Tribal DDB, The Onion, MTV Networks en Guardian Unlimited.
Van de bijna 500 kandidaten zijn dit jaar 3 Nederlandse bureau's genomineerd: ACHTUNG! met de Sire campagne I spy with my little eye in de rubriek "Non-profit organisaties", Tribal DDB met Philips Norelco Bodygroom in de rubrieken "Humor" en "Beauty & Cosmetica". Philips moet in de laatstgenoemde rubriek strijden tegen maar liefst vier Axe campagnes. Ook Euro RSCG 4D Nederland is genomineerd met The Hunt in de rubrieken "Branded Content", "Game or application" en Volvo C30 in de rubriek "Automotive". Tot 27 april 2007 kan er gestemd worden. De winnaars worden op 1 mei 2007 bekendgemaakt. De prijzen worden op 5 juni uitgereikt op het jaarlijkse Webby Awards gala in New York. Uitreiking van het nieuwe onderdeel "The Webby Film & Video Awards" is een dag eerder.
The Webby Awards bereikte dit jaar opnieuw een mijlpaal. Het aantal inzendingen voor de Webby's steeg met 45% en kwam uit boven de 8000. De organisatie van The Webby Awards ontving inzendingen uit meer dan 60 landen en 50 Amerikaanse staten.
Bron: Persbericht The Webby Awards