Google Rebang is real time vervanger van Zeitgeist

Google Rebang is real time vervanger van Zeitgeist

{title}Zojuist is Google Rebang in China live gegaan, en dat tezamen met de Google Navigator die een tijdje geleden daar live is gegaan lijkt het er op dat China tegenwoordig bevoorrecht word. Het is duidelijk dat Google de groep potentiële nieuwe aanhangers serieus neemt en ze wil voorzien van allerlei nieuwe snufjes. En ik geef ze geen ongelijk, als er één land is met een groeipotentieel is China dat wel.

Het was al even duidelijk dat er wat aan zat te komen onder de productnaam “Rebang” aangezien de url was opgenomen in de robots.txt van google.com. En nu is het ook duidelijk wat het is: een realtime overzicht van veel gezochte woorden verdeeld over diverse categorieën. Dit soort overzichten werden voorheen altijd eens per maand bekend gemaakt in de zogenaamde Google Zeitgeist maar nu is er toch voor gekozen om ze realtime publiek te maken.

Om de pagina enigszins te kunnen lezen heb ik gebruik gemaakt van Google Translate, en dat levert deze pagina op. Wat hebben we er dan aan? Niet zo heel veel aangezien je op dit moment alleen top 10 lijsten kan opvragen, intensieve keyword research zit er dus (nog) niet in. Desalniettemin is het altijd handig om te zien wat er op dit moment hot of not is.

Wanneer de tool in Nederland te verwachten valt wordt geen uitspraak over gedaan.

En in het kader van overig Google nieuws: sinds kort kun je in de Google Webmaster Tools zien welke tekst gebruikt is in de links die naar je site verwijzen. Altijd handig om te zien met welke tekst mensen naar je site verwijzen.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Grappig dat ik in China op een Nederlandse site moet lezen dat Google Rebang hier live gegaan is, ik heb er hier namelijk niets over gehoord. De reden dat Google China gekozen heeft voor de introductie, heeft overigens niets te maken met het feit dat ze de mensen hier willen voorzien van allerlei nieuwe snufjes. De echte reden is dat Baidu, de Chinese marktleider voor search, al lang een dergelijke pagina heeft. Google moest dit dus wel doen om niet nog meer marktaandeel te verliezen.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.