Marketingfacts Cursus E-mailmarketing strategie

13 maart 2007, 05:47

E-mail blijft een van mijn favoriete klantcontactkanalen. Het is real-time, permission-based, buitengewoon goed meetbaar en het biedt de mogelijkheid om tegen lage kosten echte dialogen te onderhouden met individuele klanten.

Wisten jullie bijvoorbeeld dat gemiddeld 70% van de bevestigingsmails binnen 1 uur wordt geopend?

Nu duiken de laatste tijd veel negatieve artikelen op over e-mailmarketing. Wat logisch is, als je ziet hoe het kanaal door menige marketeer wordt misbruikt.

{title}

Waarschijnlijk zit een groot deel van de marketeers nu op het punt van de desillusie. Waardoor het makkelijk is om aan te geven hoe het niet moet in e-mailmarketingland.

Als je wilt weten hoe het wél moet, nodig ik je uit om 5 april 2007 naar Mediaplaza te komen. Daar zullen Sander van der Blonk en ondergetekende aangeven hoe je versneld op het Plateau of productivity kunt komen.

Rode draad van ons verhaal is ‘interactie op maat’. Een aardig voorbeeld van interactie op maat is de winnende Postbank case.

{title}

Daarbij bestaat een e-mailcampagne niet meer uit een ééndimensionale uiting die voor iedere ontvanger hetzelfde is. Maar worden campagnes eigenlijk continu-processen. Waarbij de persoonlijke situatie van de klant (klikgedrag, productbezit, demografie, financiële events, én door de klant afgegeven zachte informatie) bepaalt welk stuk content op welk verzendmoment in het framework wordt geladen. Hierdoor zijn de mogelijkheden oneindig en krijgt vrijwel elke klant zijn eigen reeks zéér relevante e-mails. Klanten worden in dit systeem dus niet ingedeeld in groepen maar iedere klant vormt een unieke groep op zichzelf.

Tijdens de cursus ontmoet je 20 professionals, die net als jij een actueel overzicht willen hebben van de stand van zaken. Je leert aan de hand van best of class praktijkvoorbeelden hoe je valkuilen kunt vermijden. En bent in een dag volledig op de hoogte over alles wat je moet weten over e-mailmarketing strategie anno 2007.

Schrijf je nu in. Want vol is vol!

Ewald Verhoog (41) is oprichter van het Canicas. Canicas is Spaans voor knikkers en heeft als werkterrein: marketing strategie - marketing tactics - marketing operations en marketing intelligence. Wij helpen onze klanten bij het ontwikkelen en implementeren van de (interactieve) marketing & sales strategie. In Nederland loopt Canicas voorop op het gebied van Persuasion Architecture (Futurenow): basisprincipe is dat de 'gemiddelde' klant niet bestaat. Ieder type klant vraagt om een eigen aanpak, en het internet leent zich hier perfect voor. De meeste klanten maken kennis met Canicas via Canicas Conversie Management ©. CCM helpt klanten om met een beproefde methode, snel de conversie van landingspages en actiewebsites fors te verhogen. Canicas zet een team in van ervaren specialisten op het gebied van webcopy, usability, design, verkooppsychologie en webanalytics om stapsgewijs alle copy- en lay-out aspecten die voor conversie van belang zijn optimaliseren.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief