Passenger LA standaardiseert brandgagement software

Passenger LA standaardiseert brandgagement software
, Carl Mangold

‘Brand community platform provider’ Passenger heeft - op basis van haar ervaringen met het bouwen van brandgagement ondersteunende software voor ondermeer Nestle, Coca-Cola, ABC Television en Sara Lee - een standaard pakket ontwikkeld, “to allow Fortune 500 companies to create private, branded online communities.”

Passenger’s CIO en CMO Justin Cooper verkoopt het platform vooral als een online research tool:

Consumers are invited to take part in various focus group-style initiatives by advertisers though the system. Members of a brand network, which typically includes around 2,000 people, may be asked to view video clips or vote on ideas for products or ads. Members can track how the rest of their group has voted, and brands can showcase changes they’ve made that have been inspired by community members.

... maar voor de consument gaat het natuurlijk om iets heel anders:

“It’s all about the experience of having a voice with a brand that you’re passionate about.”

Passenger is i.v.m. groei overigens ‘in discussie’ met “a leading social network”, waarvan Cooper de naam niet wilde prijsgeven. Maar aangezien Shawn Gold - hoofd marketing en content van MySpace - in Passenger’s advisory board zit, lijkt me ‘t raden hiernaar niet moeilijk.


Delen



Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • En hier nog 36 aanbieders van dergelijke oplossingen;-)

    geplaatst op
  • Da's een mooi en handig lijstje, Yme. Maar op 't eerste gezicht bestaat het vooral uit een opsomming van 'social networks' waarop een logo-tje geplakt kan worden.

    De features van Passenger's software zijn veel meer op 'het opzettelijk betrekken van je klanten bij je innovatie, merkbouw en/of marketing' gericht. Check bijvoorbeeld maar eens de feature 'sessions':

    Sessions offer a real-time, moderated experience, during which Brand Advisors will be able to see media, chat with brand representatives, as well as other brand advisors, while also taking polls and seeing the results of the group. Session participants can be selected based upon demographic profile, geographic segmentation or historical participation data.
    ... en de feature 'activities':
    Activities are either driven by the outcome of a “Session” or by a predetermined brand objective, whereby advisors are asked to actively participate in submitting information and/or content back to the brand. Activities can include creating and submitting user-generated marketing concepts, generating ideas for new products and gathering market intelligence from their peers.

    geplaatst op
  • Die sessions zijn mogelijk een leuke feature, maar dan zouden ze die apart moeten aanbieden zodat deze makkelijk geintegreerd kan worden in de vele andere (en uitgebreidere) social networking oplossingen die daarvoor (vaak) API's hebben. Het koppelen van die zaken in 1 produkt lijkt me niet verstandig. Ik zou een bedrijf nooit adviseren om voor deze Passenger oplossing te kiezen aangezien het je zeer beperkt in de mate waarin je social networking kan inzetten zonder verschillende (en overlappende) systemen te moeten gebruiken.

    geplaatst op
  • Om die reden zijn ze dan ook waarschijnlijk 'in discussie' met MySpace ;-)

    Voor zover ik begrijp zit er overigens niet of nauwelijks overlap tussen Passenger's brandgagement-functionaliteit en de social network software waar het 'bovenop' geplaatst kan worden. Maar zeker weten doe ik dat niet; ik zal eens om wat extra informatie vragen.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.