IEX en De Pers sluiten joint venture

IEX en De Pers sluiten joint venture

IEX en De Pers sluiten joint ventureHYPED meldt dat de IEX Media Groep en De Pers een joint venture hebben gesloten. De IEX Media Groep omvat onder meer de websites iex.nl en debeurs.nl, en de bladen IEX Magazine en Esquire. De Pers is de nieuwe gratis krant die mede is opgezet door Marcel Boekhoorn.

Dat de joint venture eraan zat te komen, was al enige tijd bekend. Maar nu heeft HYPED.NL inzage gekregen in de exacte deal: IEX gaat haar website debeurs.nl volledig integreren met de website van De Pers, depers.nl. Aanstaande dinsdag zal de url debeurs.nl “redirecten” naar depers.nl. Op zijn beurt brengt De Pers advertentieruimte in de krant in. De gezamenlijke entiteit heeft een eigen redactie. IEX zal de directie voeren.

Onlangs nog kwam De Pers in het nieuws toen de website depers.nl 22.000 bezoekers niet aankon. Maar: dat had betrekking op de reader op de site. De komende week wordt een nieuwe site gepresenteerd, waarin veel ruimte zal zijn voor nieuwsgaring door lezers.

IEX wordt geleid door Eric Visser en Hans-Poul Veldhuijzen van Zanten (neef van de bekende Boris Veldhuijzen van Zanten, bekend van maatpakken, Jaguars, “handen schudden”, en een reeks concepten zoals smseenhuis.nl en fleck.com.

Met z’n drieen waren ze eerder oprichter van V3, dat de domeinnamen come.to exploiteerde. Daarna gingen Eric en Hans-Poul door met hun eerder opgestarte activiteiten vanuit Zepholding terwijl Boris Meganova oprichtte. Enige jaren geleden toonte Reed Elsevier interesse in IEX, maar omdat er niet genoeg geboden werd, ketste de deal af.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 9 reacties op dit artikel

  • Wat een schaamteloze zelfpromotie van Hyped weer Jeroen...

    Verder vergeet je even te melden dat IEX natuurlijk is opgericht door Raymond en Floris, die nu Hyves hebben opgericht, samen met Michael Kraland, die tegenwoordig bij http://www.inveztor.nl zit.

    geplaatst op
  • Op verzoek van mij geplaatst Bas; heb er zelf maar een leuke foto van het beursplein bij gezocht ;-)

    geplaatst op
  • @Bas

    Valt wel mee hoor, Marco heeft mij verzocht dit bericht door te plaatsen op MF, inclusief links naar hyped.nl. Denk dat je iets te snel conclusies trekt.

    geplaatst op
  • Was ik je net voor Jeroen ;-)

    geplaatst op
  • Vind het verhaal opzich wel op marketingfacts passen, maar een exacte kopie van een andere site... tja... niet mijn stijl. Ik bedoel, ik verwijs hier ook wel eens naar HRlog bijvoorbeeld, maar maak wel van elk verhaal op marketingfacts iets unieks. Maar als Marco het goed vindt.. he's the boss.

    geplaatst op
  • We gaan wel helemaal off topic Bas maar om hier toch nog even op te reageren: Dat gebeurt natuurlijk wel vaker. Albert bijvoorbeeld doet eigenlijk niet anders dan cross-postings en ik doe dat zelf ook regelmatig met postings op mijn priveblog upstream.nl. Persoonlijk heb ik er geen moeite mee zolang de echt persoonlijke zaken maar op de eigen weblogs worden geplaatst en op Marketingfacts de meer nieuwsgeorienteerde berichten.

    Ik geef je overigens wel gelijk dat in bovenstaande wel erg veel linkjes naar Hyped staan ;-)

    geplaatst op
  • Zeg Bas, jij leeft nog begrijp ik? Beetje zuurpruimerige reactie van je, zit je iets dwars soms?
    Even een paar dingen rechtzetten:
    -IEX is inderdaad opgericht door Floris en Raymond, dat kun je o.a.
    hier lezen
    -IEX is niet door Michael Kraland opgericht. Die is er later bijgekomen, heeft vervolgens ruzie gemaakt met Floris en Raymond, en op dat moment zijn wij ingestapt (met IMC). Dat is ancient history, en volgens mij zit niemand daarop te wachten.

    Groet,
    Hans

    geplaatst op
  • Uiteraard leef ik nog, in erg goede doen zelfs. En wat is zuurpruimig aan Hans? Ik zie het niet zo, maar goed, zal wel met de drager en de ontvanger te maken hebben, minder met de boodschap volgens mij.

    geplaatst op
  • Bas, ik heb betere tijdsbestedingen dan jou uit te leggen wat een zuurpruim is.

    Groet,

    Hans

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.