Literatuurwereld experimenteert online

22 februari 2007, 16:03

{title}

Interessante ontwikkeling binnen de Nederlandse literatuurwereld. Donderdag 1 maart verschijnt de nieuwe roman van A.F.Th. van der Heijden: Het schervengericht. En het interessante is, is dat de publicatie van deze roman online wordt ondersteund door een website die de beleving (toon, sfeer, etc) van het boek als een soort digitale ‘boekomslag’ probeert weer te geven. Zou dit het begin zijn van de eerste interactieve ‘boek trailer’ sites? Hoe beleven jullie “het boek“?

Jason Simmonds
Innovatie Specialist bij coming soon

>> Wie is Jason? <> https://www.tribethinking.com <> jason@tribethinking.com <<

Categorie
Tags

11 Reacties

    Peter Luit

    Ben wel heeeeel benieuwd of zijn oorspronkelijk uitgever iets met deze online beweging te maken heeft.


    22 februari 2007 om 16:48
    Eric

    Ik ben ook wel heeeel benieuwd of Oxign achter dit “interactieve” project zit.


    22 februari 2007 om 16:58
    mangold

    Mooi gedaan! Een filmtrailer geeft vaak al ’t halve verhaal weg, deze microsite maakt alleen maar nieuwsgierig.


    22 februari 2007 om 17:44
    Jason Simmonds

    @Eric – Haha 😉 Vrees dat ik je moet teleurstellen Eric, maar hier zit Oxign niet achter. De website is door Pool WorldWide (www.poolworldwide.com) ism boekhandelaar/uitgever Querido (www.querido.nl) bedacht/ontwikkeld.


    22 februari 2007 om 17:50
    Peter Luit

    @Jason: weet jij wat Querido heeft gedaan?


    22 februari 2007 om 18:30
    Jason Simmonds

    @Peter: volgens mij is Querido`s rol hier gewoon die van klant, maar ik zal kijken of ik het even kan navragen voor je.


    22 februari 2007 om 18:42
    CemYildiz

    de website doet me denken aan enkele PC games uit de jaren 90… avonturen games met veel gebruik van video en echte personages/acteurs.


    23 februari 2007 om 05:44
    Jason Simmonds

    @ CEM: Ja, deed mij een beetje denken aan het spel Silent Hill….


    23 februari 2007 om 07:48
    Jason Simmonds

    @ Peter: Zoals beloofd, even voor je nagevraagd en Querido heeft de opdracht (voor de online campagne) bij Pool neergelegd, hun rol is dus die van klant.


    23 februari 2007 om 12:57
    Kees

    En volgens mij is de site door USSR gemaakt….


    23 februari 2007 om 16:51
    Peter Luit

    @Jason: dat was al mijn verwachting….. Thanks!


    23 februari 2007 om 17:52

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!