Viral Friday: Google’s Master Plan

16 februari 2007, 08:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met LaComunidad, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Tips en ideeën kun je sturen naar {encode=”viralfriday@marketingfacts.nl” title=”viralfriday@marketingfacts.nl”}.

Ondanks dat Valentijnsdag niet meer zo populair is als in de jaren ’90 gaat de dag zeker niet onopgemerkt voorbij, gezien het aantal rozen, SMSjes/MMSjes en Valentijnsacties. Ook Google liet zich van haar romantische kant zien met haar speciale Valentijns logo. De Viral Friday Top 3 van deze week heeft ook een Valentijnstintje, daar twee van de 3 virals Valentijnsdag gerelateerd zijn. Op plek 3 “Swatch Voodoo”, Eddy G Lazaro geeft op zijn website cursussen “Love Voodoo”. Op de tweede plaats zien we hoe 2 streaker tortelduifjes worden samengebracht. En nummer 1 is deze week Google’s Master Plan. Twee Duitse studenten Ozan Hilici en Jürgen Mayer maakten voor hun Bachelor thesis de website “Master Plan, about the power of Google“.

Benieuwd naar de complete top 10 van deze week? Kijk dan snel verder! Uiteraard zijn we zeer benieuwd naar jullie reacties. Veel plezier.

Meer

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie
Tags

3 Reacties

    lbroekman

    Sorry, Manchester United speelt toch echt in Manchester en niet in Londen. Verder weer een prima lijst!


    16 februari 2007 om 09:49
    Paul van Veenendaal

    @Lode:

    Foutje is inmiddels aangepast. Dank voor de complimenten!


    16 februari 2007 om 10:01
    ehannink

    Heerlijk genoten!


    16 februari 2007 om 14:44

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!