Online Shoppers Report 2007

Online Shoppers Report 2007

De EIAA heeft voor het vierde jaar onderzoek gedaan naar het gedrag van Europeanen op internet. In het recent verschenen Online Shoppers Report 2007, is specifiek gekeken naar het online koopgedrag. 78% van de Europese internetgebruikers winkelt inmiddels online. Europese online shoppers kopen meer op internet en hebben daarbij een groeiend vertrouwen in specifieke branches.

Frank Janssen geeft vandaag op basis van dit onderzoeksrapport een bespiegeling over de retail branche. Hij stelt zich daarbij de vraag hoe de binnenstad er over vijf jaar uit zal zien. Het antwoord kan ik hem nu al geven, die zal er met uitzondering van muziek- en videozaken niet zo heel veel anders uitzien als vandaag de dag maar toch aardig om weer eens wat cijfers op een rijtje te hebben!


Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Dat lijkt me ook. Misschien kun je zelfs van een trend 'terug naar de winkelstraat' spreken inmiddels. Natuurlijk niet van goederen die je beter op internet of in de supermarkt kunt kopen. Maar overal schieten italiaanse traiteurs, antiquaren, country style winkels en zelfs bronwaterwinkels de grond uit. En dan heb ik het nog niet gehad over de ondernemingszin van vooral Turkse groenteboeren en slagers.

    geplaatst op
  • Marco, wat ik leuk vind aan dit onderzoek, is dat de relatie "online research" en de impact hiervan op de keuze voor een merk zo duidelijk is aangetoond.
    Eerste keer dat het bij mij in ieder geval zo onder de aandacht komt dat online ervaring en online/offline merkaankoop worden gelinkt.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.