SES 2007: Yahoo! Panama

SES 2007: Yahoo! Panama

Tijdens de lunchpauze van de eerste dag op de Search Engine Strategies gaf Yahoo! SM een presentatie over hun nieuwe advertentiesysteem: PANAMA. In een bijzonder drukbezochte sessie ging Richard Firminger, de Regional Sales Director van Yahoo! in Noord-Europa, vooral in op de grootste veranderingen ten opzichte van het huidige systeem. Mijn collega Annemieke Hoyer bezocht de presentatie en zette de kernpunten op een rijtje:

  • de posities van advertenties zijn niet langer alleen afhankelijk van het bod, relevantie (CTR) wordt nu ook van belang;
  • het wordt mogelijk om meerdere advertentieteksten aan een keyword te koppelen en deze te laten rouleren. De best presterende tekst zal uiteindelijk vaker worden vertoond;
  • voor de UK wordt het mogelijk om op 11 verschillende locaties te targetten;
  • er zal een verkeersvoorspeller in het systeem worden opgenomen. Hierdoor zou je moeten kunnen zien hoeveel traffic je misloopt, wanneer je een campagne voor een bepaalde periode onderbreekt.

 

Al met al dus heel veel overeenkomsten met Google AdWords. Verder bevatte de presentatie volgens Annemieke weinig nieuws. Firminger wilde nog wel kwijt dat Yahoo! goed geluisterd had naar de kritieken op het oude systeem en dat Panama bijzonder positief is ontvangen in de Verenigde Staten. Daar werd het systeem op 5 februari jl. officieel in gebruik genomen. In Europa zal Panama in het tweede kwartaal van dit jaar gelanceerd worden.

Traffic4u werkt inmiddels al enige tijd met Panama in de VS en ik zal binnenkort dan ook wat dieper ingaan op de mogelijkheden die het nieuwe systeem biedt ten opzichte van het oude.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.