De resultaten van Eccky in 2006

7 februari 2007, 10:48

Deze week ontvingen we de resultaten van Eccky over 2006. Cijfers die ik jullie niet wil onthouden. In 2006 werden in totaal 258.312 Ecckybaby’s gemaakt, 21% daarvan werd in de maand december geboren. 2006 telde 512.836 nieuwe registraties en gemiddeld komen er dagelijks nog 1.800 registraties erbij.

Van de gehele gebruikersgroep is 25% 12 jaar en jonger, 56% is 13 tot en met 18 en 19% 19 jaar en ouder. Meisjes zijn hierbij overigens in de meerderheid. Zij vormen iets meer dan 60% van het totaal aantal spelers. De game wordt steeds vaker en intensiever gespeeld. 25% van de gebruikers maakt direct na de eerste Eccky een tweede. Het aantal unieke jongeren dat per maand binnen Eccky actief is, is gegroeid naar boven de 100.000. Zij loggen gemiddeld 9 keer per maand in.

In maart 2006 werd Eccky gelanceerd als betaald spel à 1,50 euro. Sinds 1 september is een Eccky maken gratis en komen de inkomsten voornamelijk uit samenwerkingen met commerciële partners. In 2006 waren dit o.a. Telfort, Doritos, GoGo Tours, PlayStation, TED, OHRA, Efteling en H&M. Zowel H&M als OHRA hebben inmiddels de samenwerking met Eccky verlengd. Van de overige campagnes zijn (nog) geen resultaten bekend gemaakt.

H&M opende vorig jaar in september een complete H&M winkel binnen de virtuele wereld. Sinds de opening hebben al meer dan 250.000 unieke bezoekers de winkel bezocht. In totaal worden meer dan 1.000.000 H&M kledingstukken per maand aangetrokken. 14% van het besteedbaar (credit) inkomen wordt uitgegeven in de H&M winkel. In de winkel lopen dezelfde campagnes als in de real-life H&M winkels: naast de Madonna en Viktor & Rolf campagne heeft in december ook de H&M Sale plaatsgevonden in Eccky. H&M heeft gemiddeld vijf verschillende externe links relevant geïntegreerd met conversies tot 25% (CTR).

Het lijkt dat de gewijzigd marketingstrategie zijn werk heeft gedaan.

Zie ook:

Eccky op eigen beentjes

Eccky als interactief dating platform

Eccky mag niet in Habbo hotel spelen

Flirten en scoren met Eccky

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

12 Reacties

    Karel Kolb

    Even snel een grapje voor je het corrigeert: weet je misschien ook wat de resultaten van Feeder in 20060 zijn?


    7 februari 2007 om 11:17
    media

    Hij kan het toch niet laten die Albert 😉


    7 februari 2007 om 14:17
    venturo

    Marco, past dit wel in de nieuwe richtlijnen dan? 🙂


    7 februari 2007 om 14:57
    Karel Kolb

    Albert, wil je even reageren op de post van Carl? Staat een fout in de titel. 🙂


    7 februari 2007 om 15:02
    venturo

    Karel, post van Carl?


    7 februari 2007 om 15:05
    Karel Kolb

    Ik schrijf zelf altijd ‘marketeer’, met twee e’s dus. Of sta ik daarin alleen?


    7 februari 2007 om 15:10
    evroekel

    @Karel: Was dat maar waar!

    @Albert: ik heb twee dagen gewacht om jou, als ultieme Eccky-expert, ruimte te geven de cijfers op Marketingfacts te plaatsen na je comment bij Adfoblog afgelopen maandag maar helaas 😉

    En om je alvast munitie te geven voor je volgende reactie; Eccky is een dusdanig onderwerp dat we graag ook na twee dagen dergelijke resultaten willen vastleggen in onze archieven. Hoewel dat inderdaad eigenlijk maandag had gemoeten.


    7 februari 2007 om 15:17
    Kasper Katje

    Forrester: Marketers moeten aan brandgagement doen

    😉


    7 februari 2007 om 15:18
    venturo

    Erik, ik denk dat dit bericht mosterd is na de MF maaltijd. Twee dagen na massale publicatie door bloggend Nederland niet echt actueel zonder additionele info. Vandaar ook al die gezellige offtopics.


    7 februari 2007 om 17:08
    BasPaauw

    Toch nog even on-topic want ik denk dat we elkaar genoeg zand in de ogen hebben gestrooid:

    Als ik het goed begrijp is het aantal registraties per maand niet noemenswaardig gestegen maar, sinds september, het aantal Eccky’s per maand wel. Sinds December is dat gestegen tot ongeveer een Eccky per twee nieuwe registraties. In de echte mensenwereld worden ook de meeste kinderen verwekt gedurende het winterseizoen, misschien is dat de verklaring van de babyboom? Toch is het niet heel erg goed nieuws dat er voor ieder nieuwe Eccky twee nieuwe registraties nodig zijn. Het feit dat er meer Ecckys geboren worden dan baby’s in reallife geeft aan dat Eccky razendsnel door het aantal potentiele ouderparen heen gaat.

    Conclusie:

    De doorstroom van registratie naar geboren Eccky loopt sinds september beter, echter komt de gemiddelde persoon na negen keer inloggen niet meer terug.

    Vraag:

    Hoe zorgen we er voor dat Eccky ouders een tweede kind nemen?

    Oplossingen:

    Creeer een langer opvoed traject, 6 dagen is toch erg kort en, naar eigen ervaring, erg intensief.

    Zorg ervoor dat een Eccky familie kan krijgen; broertjes, zusjes, neefjes, nichtjes.

    Maak het mogelijk om kinder oppas te regelen, er zijn nu al meer meisjes geregistreerd dan jongens. Die kunnen mooi op een kind passen in plaats van van gedwongen worden tot een lesbische relatie.

    Fee: een goed gesprek en een borrel op de SpinAwards 😉


    8 februari 2007 om 14:14
    evroekel

    @Bas: ’t begint bijna op een kabinetsvoorstel te lijken (tweede kind, kinderopvang inrichten) 😉 Maar idee van familie is inderdaad een aardige en kan op die manier ook wel eens het aantal terugkommers laten toenemen.


    8 februari 2007 om 14:20
    BasPaauw

    Ik ben benieuwd wat Minister President Yme van Ecckyland voor beleid zal gaan voeren de komende tijd. Ik begrijp dat deze zomer veel aandacht zal worden gegeven aan het minsterie van buitenlandse zaken. Iedere politicus weet dat de binnenlandse zaken dan goed op orde moeten zijn. Daarom doe ik alvast een voorstel vanuit de tweede kamer. Marketing en Politiek, het lijkt zo veel op elkaar…


    8 februari 2007 om 16:10

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!