Deze week ontvingen we de resultaten van Eccky over 2006. Cijfers die ik jullie niet wil onthouden. In 2006 werden in totaal 258.312 Ecckybaby’s gemaakt, 21% daarvan werd in de maand december geboren. 2006 telde 512.836 nieuwe registraties en gemiddeld komen er dagelijks nog 1.800 registraties erbij.
Van de gehele gebruikersgroep is 25% 12 jaar en jonger, 56% is 13 tot en met 18 en 19% 19 jaar en ouder. Meisjes zijn hierbij overigens in de meerderheid. Zij vormen iets meer dan 60% van het totaal aantal spelers. De game wordt steeds vaker en intensiever gespeeld. 25% van de gebruikers maakt direct na de eerste Eccky een tweede. Het aantal unieke jongeren dat per maand binnen Eccky actief is, is gegroeid naar boven de 100.000. Zij loggen gemiddeld 9 keer per maand in.
In maart 2006 werd Eccky gelanceerd als betaald spel à 1,50 euro. Sinds 1 september is een Eccky maken gratis en komen de inkomsten voornamelijk uit samenwerkingen met commerciële partners. In 2006 waren dit o.a. Telfort, Doritos, GoGo Tours, PlayStation, TED, OHRA, Efteling en H&M. Zowel H&M als OHRA hebben inmiddels de samenwerking met Eccky verlengd. Van de overige campagnes zijn (nog) geen resultaten bekend gemaakt.
H&M opende vorig jaar in september een complete H&M winkel binnen de virtuele wereld. Sinds de opening hebben al meer dan 250.000 unieke bezoekers de winkel bezocht. In totaal worden meer dan 1.000.000 H&M kledingstukken per maand aangetrokken. 14% van het besteedbaar (credit) inkomen wordt uitgegeven in de H&M winkel. In de winkel lopen dezelfde campagnes als in de real-life H&M winkels: naast de Madonna en Viktor & Rolf campagne heeft in december ook de H&M Sale plaatsgevonden in Eccky. H&M heeft gemiddeld vijf verschillende externe links relevant geïntegreerd met conversies tot 25% (CTR).
Het lijkt dat de gewijzigd marketingstrategie zijn werk heeft gedaan.
Zie ook:
Eccky op eigen beentjes
Eccky als interactief dating platform
Eccky mag niet in Habbo hotel spelen
Flirten en scoren met Eccky