RUG begint Customer Insights Center

RUG begint Customer Insights Center

RUG begint Customer Insights CenterDe Rijksuniversiteit van Groningen heeft begin dit jaar het Customer Insights Center opgezet. Het center heeft als doelstelling te zorgen voor kennisoverdracht van onderzoek op het gebied van klantmanagement richting professionals in het Nederlands bedrijfsleven. Daarbij wordt ingegaan op vragen over de return op marketing- en klantactiviteiten, de creatie van klantloyaliteit en klantwaarde en de inzet van kanalen. Komend jaar staan onderzoeksrapporten op het gebied van loyaliteitsprogramma’s en multichannel op het programma. Recent is ook een gezamenlijk onderzoek met VODW marketing over campagnemanagement afgerond. Naast deze onderzoeksprogramma’s worden er ook een twee seminars georganiseerd.

Center director van het CIC is prof.dr Peter Verhoef. Andere onderzoekers die een prominente bijdrage leveren, zijn, Tammo Bijmolt, Peter Leeflang, Janny Hoekstra, Jenny van Doorn, Jaap Wieringa, Erjen van Nierop en Wander Jager. Bedrijven uit verschillende sectoren ondersteunen momenteel het CIC als gewoon of premium lid zoals de NS, Wehkamp, Experian, Loyalty Management Nederland, Achmea, KPN en De Friesland Zorg (bron: Adforesult).


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.