Studenten Marketing Manie Online

Studenten Marketing Manie Online
,
@Polledemaagt

Bloggende Marketingfacts Studenten Polle de Maagt en Arjan in 't Veld @ Brightlive - Foto Vincent KosAdformatie kwam deze week met de Adfostudent nieuwsbrief (via Molblog, vreemd dat Adfoblog niks schrijft ... Jeroen?), er wordt al enige tijd geblogd bij Generation Next (met een erg sterk bloggende Pieter van Gils) en het blad van de Marketing Associatie Tilburg (MA-Tilburg) heeft al enige tijd (het overigens afschuwelijk vormgegeven) markethings.net. Daarbij hebben we bloggende studenten als Ralph Ruyters, Frank den Haan, Arjan in ‘t Veld en ondergetekende.

Nu komt het beste studenten marketing blad van Nederland, de Markant van de Marketing Associatie Groningen (MARUG) ook met een eigen site en blog. Op dit moment nog beperkt en karig en weinig aansluitend nog op het blad, maar ik ben erg benieuwd naar de ontwikkelingen. Hilgo en de rest van het team, erg veel succes!

Het mocht nog wel eens wat worden met dat bloggen en die studenten online.

Nog aanvullingen?


Geplaatst in

Delen



Er zijn 17 reacties op dit artikel

  • Overigens: mocht ik bloggende studenten vergeten zijn, dan is dat niet met opzet :) Vul alsjeblieft de lijst aan hieronder ...
    Alef, ben jij bijvoorbeeld nog student?

    geplaatst op
  • Dank voor je commentaar Polle, we zijn inderdaad druk bezig de site up to speed te krijgen. Wat je ziet is de basis. We zullen ons uitgebreide archief van het magazine op de site gaan ontsluiten. Redactie leden zullen speciaal voor de site content en columns gaan aanleveren en in vergelijking met het magazine zullen we komen met verrassende interviews en onderwerpen.

    Daarnaast hebben we als redactie nu ook de mogelijkheid actueel en kort nieuws te brengen via de blog. Ik heb er alle vertrouwen in dat het een waardevolle toevoeging zal zijn op onze huidige activiteiten binnen de MARUG en hopelijk dat de website in de nabije toekomst een zelfde status zal krijgen als het magazine.

    geplaatst op
  • @Polle, de Adfostudent is een nieuwsbrief van de Adformatie Groep. Dus niet alleen Adformatie, maar ook van Marketing-Online, MolBlog, Communicatie-Online, Commlog en Adfoblog.

    geplaatst op
  • @Kari-Anne: Dank voor je aanvulling! Ben erg benieuwd naar de invulling de komende tijd ...

    geplaatst op
  • Ook ik val (nog een half jaar) onder de categorie studenten en schrijf voor DutchCowboys en een persoonlijk blog.

    geplaatst op
  • Wat is dit voor een onsamenhangend kladje? Belangwekkend nieuws voor marketeers?

    geplaatst op
  • Hey, dat ben ik op de foto. En die andere, ben jij dat Polle? ;-)
    Goed dat je de aandacht vraagt voor bloggende studenten. Want het zijn er genoeg. Ik hoop dat ze zich de komende dagen allemaal hier gaan melden. Dan hebben we daar meteen een mooi overzicht van. Ook handig voor de mannen achter Generation Next.
    Je vergeet mijns inziens wel een belangrijk detail. Veel van de bloggende studenten zijn eigenlijk geen bloggende studenten. Kijk naar jezelf. Jouw blog is een uithangbord van je professionele activiteiten. Voor mij geldt hetzelfde. Veel studenten die bloggen werken als freelancer of hebben een eigen bedrijfje. Of generaliseer ik nu op verkeerde gronden? Misschien moet je de scheiding bloggende studenten en bloggende studerende young professionals aanmaken.

    Een voorbeeld is DitDanWeerWel van Mathijs van den Broek. Hij blogt ook bij Nieuwe Reporter, is student en klust bij als freelance journalist.

    geplaatst op
  • Terwijl ik op de aankomende studie financiering wacht om mijn abonnement op de adformatie te kunnen betalen, die ik helaas vergeten ben af te zeggen. Kreeg ik de eerste editie van adfostudent in mijn mailbox.

    Hoewel ik het sowieso niet zo op email nieuwsbrieven heb (ik volg liever de blogs per rss) was dit toch wel een hele grote teleurstelling. De berichten waren uit blogs gehaald en daarbij ook al een week oud. Ook de informatie vond ik niet erg bijzonder en niet speciaal relevant voor studenten.

    "Gelukkig" werden de studenten er wel op geattendeerd dat er een speciaal Studentenabonnement op de adformatie afgesloten kan worden en dat er zeer voordelig een paar boeken bij kluwer gekocht konden worden.

    Mijn advies: Neem geen abonnement op de adformatie, er staat toch zelden een primeur in. Volgens mij kan je beter voor het zelfde geld een eenmanszaak beginnen om vervolgens de adformatie gratis in de bus te krijgen. Wil je echt op de hoogte blijven volg dan gewoon de blogs.

    geplaatst op
  • @ Polle: wat is de definitie van een student? Ik ben een echte student geweest en in 2002 voor het eerst afgestudeerd. Daarna is het werkende leven begonnen. Maar ik sta weer ingeschreven, bij de UT. En probeer in de avonduren mijn scriptie (over het naamletter effect) af te ronden. Ben je dan student? Jij mag het zeggen ;-)

    Wel goed trouwens dat je de bloggende student naar voren haalt, want ik denk dat de mensen die nog met een been in het studentenleven en de wetenschappelijke wereld staan een goede bijdragen kunnen leveren. Kijkend met een frisse blik en nog niet besmet met de dagelijkse beslommeringen, politiek en nuance.

    geplaatst op
  • @Arjan: dan ben ik een bloggende student, ik ben niet commercieel ;)

    geplaatst op
  • Denk dat er veel meer te halen is door studenten uit het bedrijfsleven en inderdaad, zoals ook Alef aangeeft, soor het bedrijfsleven uit studenten.

    @Arjan: Ik snap je punt, maar ben het niet geheel met je eens.
    Ik zie mijn blog niet als uithangbord voor mijn professionele activiteiten, als een soort van promotool (al besef ik terdege dat het wel een uithangbord is). Ik houd echt van het vakgebied en kan me niet een dag zonder marketing voorstellen. Ik vind het heerlijk om met anderen mijn mening aan te scherpen en mijn visie te delen. Het is leuk als het gelezen wordt, maar doe het daar niet voor.
    Wel ben ik het met je eens dat studenten wellicht niet geheel de lading dekt. We zijn natuurlijk wel allemaal jonge honden die met onze ontwikkeling bezig zijn. We studeren en daarnaast ontwikkelen we ons in leuke tot bijzonder leuke projecten.

    @Joris: dank voor je review van de Adfostudent. Heb hem zelf nog niet binnen, dus ben na jouw ervaringen des te meer benieuwd naar de inhoud.

    geplaatst op
  • @Polle: Je nuance is precies wat mijn verhaal nodig had. Je hebt gelijk. Bloggen als student is vooral leuk!

    geplaatst op
  • @ Joris: Ik werk voor Adformatie en ik moet je toch even weerspreken: Adformatie heeft elke week primeurs die je nergens anders leest. Soms schrijven bloggers die primeurs over (helaas niet altijd met bronvermelding), maar dan nog komen ze echt van ons vandaan. Kortom: hou vooral dat abonnement op Adformatie. Het is voor velen een prima voorbereiding gebleken op de arbeidsmarkt. En dan heb ik het nog niet eens gehad over al die branchegerelateerde vacatures achterin...

    Sorry hoor, maar als iemand zo ongenuanceerd uit de hoek komt over Adformatie, dan moet ik even... ;-)

    geplaatst op
  • P.S.: Met Adfostudent heb ik zelf overigens niks van doen, maar ik zal de opmerkingen (of eigenlijk het linkje naar deze discussie) doorspelen naar zij die daar wel over gaan...

    geplaatst op
  • Leuk om een overzicht te krijgen van de studenteninitiatieven!

    Sluit me overigens aan bij Jeroen, ik denk dat Adformatie (evenals de overige vakbladen) wel degelijk een nuttige aanvulling is op de blogs. Daar waar Emerce en TvM de verdieping geven over onderwerpen, geeft Adformatie vaak het persoonlijke verhaal achter bedrijven en concepten EN komt het vaak als eerste met vaknieuws. Niet op gebied van interactieve media (alhoewel ook hier een merkbare verandering zichtbaar is!), wel op het gebied van traditionele media.

    Ik dacht trouwens dat het voor studenten gratis was maar dat is blijkbaar niet het geval!?

    geplaatst op
  • @Polle: leuk overzicht! We moeten inderdaad binnenkort maar eens kijken of we niet wat gezamenlijks kunnen doen met al die bloggende studenten. We hebben nog wel een paar plekjes over voor bloggende studenten op de Next blog ;-)

    geplaatst op
  • @Jeroen: Goed misschien was ik wat ongenuanceerd over de adformatie, voor de achtergrond artikelen is het zeker de moeite waard.

    Ik was meer geïrriteerd door de nieuwsbrief die geen nieuws bracht, maar vooral de producten van Kluwer aan de studenten probeert te slijten. Terwijl er ook zo veel gratis informatie op internet is te vinden. Wil Adformatie een personal career brand worden, dan is dit niet de juiste manier om studenten te bereiken.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.