Jongeren en digitale media

20 januari 2007, 08:25

“I am constantly amazed by the dependency on digital technologies. They have revolutionized our lives, making it simple yet complex at the same time.”

Even een leestip voor het weekend. Vanochtend las ik een kort artikel van Dennis Hoogervorst waarin hij verwijst naar een onderzoek van Global Kids naar de rol van digitale media in het leven van jongeren. Inhoudelijk niet al te veel nieuws maar wat aardig is, is dat ze naast de belangrijkste resultaten in een soort stripverhaal (pdf) ook de daadwerkelijk antwoorden van de jongeren in een excelfile beschikbaar stellen met soms aardige quotes. Al klikkend door de site van Global Kids kwam ik ook een Digital Media Essay contest tegen met de winnende essays in een pdf. Het geheel is dan inmiddels al wel bijna een jaar oud, maar biedt aardig inzicht in de rol digitale media in het leven van jongeren. Het weekend maar eens de rest van de files bij Global Kids doornemen.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

11 Reacties

    Eric

    Is dit nou echt zo bruikbaar? Een jaar oud, een twijfelachtige bron (Wat the hell is Global Kids) en een wel erg kleine steekproef (n=56)…


    20 januari 2007 om 11:57
    evroekel

    Zoals ik al schreef ’t is inderdaad inhoudelijk niet veel nieuws maar ’t gebeurd niet vaak dat de ruwe data beschikbaar wordt gesteld. Wat ik wel interessant vond waren de essays geschreven door de jongeren zelf. ’t geeft een beeld van hoe zij aankijken tegen digitale media en de rol dit het heeft in hun leven. Maar geen shocking news.


    20 januari 2007 om 12:51
    Barry Joseph

    Dank u voor uw rente in ons werk. Als u vragen hebt te laten gelieve me het weten. Dit was een anecdotische studie, niet een wetenschappelijke studie. Het werd gedaan hoofdstukken in een boek over deze eigenlijke onderwerpen


    20 januari 2007 om 14:21
    evroekel

    @Dennis: ha dat had ik nog niet gezien. Wel de reactie van Barry die door hetzelfde vertaalprogramma is gehaald 😉


    21 januari 2007 om 06:56
    media

    Gaat lekker dat vertalen bij Barry c.s. 😉

    Dennis nog gefeliciteerd, las dat je een nieuwe functie hebt binnen Sanoma. Maar wie houdt nu al het nieuw bij op gebied van jongeren en digital media?


    21 januari 2007 om 20:10
    Barry Joseph

    Ik wens dit ik wist wat ik zei.


    21 januari 2007 om 22:39
    media

    Barry, it’s no problem to answer in Englisch and if you want to know what we’re saying, just let us know!


    22 januari 2007 om 05:17
    Barry Joseph

    Ah! Why didn’t you say so. I have been using these online translation services to communicate. LOL.

    I just wanted to say Thanks you for your interest in our work. If you have any questions please let me know. This was not a scientific study but just andecdotal. It was done to inform chapters in a book series concerning these actual subjects.


    22 januari 2007 om 13:24

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!