Romantique Pour IAM

Romantique Pour IAM

Na mijn vorige posting over de Dag van het Interactief Talent 2007 meer nieuws van het jongerenfront. Op donderdagavond 25 januari verklaren de afstudeerstudenten Interactieve Media van de Hogeschool van Amsterdam, samen met Generation Next de liefde aan de interactieve media branche op Romantique Pour IAM.

Op deze avond kunnen studenten en young professionals op “intieme” wijze speeddaten met een selectie topbedrijven voor een stage, afstudeeropdracht of (bij)baan.
Het evenement zal plaatsvinden op een schip gelegen achter Amsterdam CS. Voor degene die niet aan het speeddaten zijn worden er op het benedendek diverse workshops georganiseerd.

 

Inmiddels hebben zich rond de 100 studenten ingeschreven voor deze avond. Om ervoor te zorgen dat iedereen zoveel mogelijk relevante dates heeft, worden de bedrijven en de studenten aan elkaar gematcht op basis van de vacatures en de CV’s die de studenten hebben ingeleverd. De inschrijving sluit morgen, dus als je nog deel wilt nemen aan deze avond geef je dan snel op.

Op de avond zelf zullen ongeveer 30 interactieve media bedrijven aanwezig zijn waaronder Mediamonks, OER, eBuddy, ISM eCompany, Info.nl, Ilse Media, Traffic4U, Mirabeau, Euro RSCG, Oberon, Brainshuffle, Headland InteractiveDe Heus Multi Response Media en Rhinocreations. Er zijn nog enkele plekken (4) voor bedrijven beschikbaar. Geinteresseerde bedrijven die nog willen deelnemen kunnen zich hier aanmelden. Als de avond een succes wordt zullen we kijken of het concept in de toekomst kan worden voortgezet.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 5 reacties op dit artikel

  • Foutje in de url. Moet zijn http://www.romantiquepouriam.nl/, nu ontbreekt er de 'u' uit 'pour'.

    geplaatst op
  • @Marcel
    Zie overwegend bureaus/interactieve media bedrijven. Is er ook gedacht over het betrekken van traditionele bedrijven die baat en ruimte hebben voor studenten die een afstudeer opdracht/stage zoeken?

    geplaatst op
  • @Johan: bedankt voor je oplettendheid, ik was kennelijk nog niet helemaal wakker vanochtend ;-)

    @Mark de Kock: hier is ook zeker aan gedacht. Wij hebben echter voor het benaderen van bedrijven voor deze dag gebruik gemaakt van onze netwerk en dat bestaat overwegend uit interactieve bureaus/bedrijven. Maar dat neemt niet weg dat "traditionele" bedrijven niet mee kunnen doen. Ik hoop ook dat dit in de toekomst een 50/50 verhouding zal worden. Maar ik ben wel benieuwd wat jij precies verstaat onder "traditionele bedrijven".

    geplaatst op
  • @ Marcel: Vanuit Delta Lloyd overweeg ik een stagiair in te zetten op onze afdeling communicatie met specifiek online statistieken en trend analyse als hoofdondewerp van aandacht..

    geplaatst op
  • @Mark: wij juichen dit soort initiatieven van "traditionele bedrijven" ook zeer zeker toe. Alleen zou ik het niet meer onder de noemer traditionele bedrijven willen scharen. Het aandaal interactieve media aan bureauzijde neemt nu snel toe dus het is logische dat er de komende jaren aan de kant van de adverteerder/traditionele bedrijven ook meer mensen komen te werken met een flinke dosis kennis en ervaring op het gebied van interactieve media/marketing. Wel is het zo dat de traditionele bedrijven vaak maar 1 dergelijke stageplek bieden op dit terrein. Terwijl interactieve bureau's vaak wel plek hebben voor 4-5 mensen. Vandaar dus dat daar in eerste instantie op gefocust is. Maar ik ben het zeer zeker met je eens, de participatie van traditionele bedrijven moet omhoog. Gaan we aan werken. Als je overigens nog een stagiair zoekt (reclame) dan kun je altijd een vacature zetten op de vacaturebank van Generation Next.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.