Romantique Pour IAM

18 januari 2007, 06:49

Na mijn vorige posting over de Dag van het Interactief Talent 2007 meer nieuws van het jongerenfront. Op donderdagavond 25 januari verklaren de afstudeerstudenten Interactieve Media van de Hogeschool van Amsterdam, samen met Generation Next de liefde aan de interactieve media branche op Romantique Pour IAM.

Op deze avond kunnen studenten en young professionals op “intieme” wijze speeddaten met een selectie topbedrijven voor een stage, afstudeeropdracht of (bij)baan.

Het evenement zal plaatsvinden op een schip gelegen achter Amsterdam CS. Voor degene die niet aan het speeddaten zijn worden er op het benedendek diverse workshops georganiseerd.

Inmiddels hebben zich rond de 100 studenten ingeschreven voor deze avond. Om ervoor te zorgen dat iedereen zoveel mogelijk relevante dates heeft, worden de bedrijven en de studenten aan elkaar gematcht op basis van de vacatures en de CV’s die de studenten hebben ingeleverd. De inschrijving sluit morgen, dus als je nog deel wilt nemen aan deze avond geef je dan snel op.

Op de avond zelf zullen ongeveer 30 interactieve media bedrijven aanwezig zijn waaronder Mediamonks, OER, eBuddy, ISM eCompany, Info.nl, Ilse Media, Traffic4U, Mirabeau, Euro RSCG, Oberon, Brainshuffle, Headland InteractiveDe Heus Multi Response Media en Rhinocreations. Er zijn nog enkele plekken (4) voor bedrijven beschikbaar. Geinteresseerde bedrijven die nog willen deelnemen kunnen zich hier aanmelden. Als de avond een succes wordt zullen we kijken of het concept in de toekomst kan worden voortgezet.

Marcel van der Heijden
Interactief Strateeg bij Stormkracht 9

Marcel studeerd bedrijfskunde/ marketing management aan de RSM Erasmus Universiteit te Rotterdam. Daarvoor volgde hij de bachelor studie marketing management aan de Hogeschool Inholland. Tijdens zijn stage bij KPMG Accountants raakte hij betrokken bij de ontwikkeling van de nieuwe site en online identiteit en was zijn liefde voor online marketing geboren. Naast zijn studie is hij initiatiefnemer en voorzitter van Generation Next en werkt hij als freelance interactief marketeer voor diverse MKB bedrijven. Zijn interesses liggen op het snijvlak tussen marketing en technologie.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Mark de kock

    @Marcel

    Zie overwegend bureaus/interactieve media bedrijven. Is er ook gedacht over het betrekken van traditionele bedrijven die baat en ruimte hebben voor studenten die een afstudeer opdracht/stage zoeken?


    18 januari 2007 om 10:13
    Marcel van der Heijden

    @Johan: bedankt voor je oplettendheid, ik was kennelijk nog niet helemaal wakker vanochtend 😉

    @Mark de Kock: hier is ook zeker aan gedacht. Wij hebben echter voor het benaderen van bedrijven voor deze dag gebruik gemaakt van onze netwerk en dat bestaat overwegend uit interactieve bureaus/bedrijven. Maar dat neemt niet weg dat “traditionele” bedrijven niet mee kunnen doen. Ik hoop ook dat dit in de toekomst een 50/50 verhouding zal worden. Maar ik ben wel benieuwd wat jij precies verstaat onder “traditionele bedrijven”.


    18 januari 2007 om 10:21
    Mark de kock

    @ Marcel: Vanuit Delta Lloyd overweeg ik een stagiair in te zetten op onze afdeling communicatie met specifiek online statistieken en trend analyse als hoofdondewerp van aandacht..


    18 januari 2007 om 11:23

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!