NPD Group: kids in VS besteden meeste tijd aan games

18 januari 2007, 20:02

kids & gamingVolgens Kids & Digital Content, een nieuw onderzoek verricht door de NPD Group, speelt 93% van kinderen in de VS in de leeftijdscategorie 2 tot 14 jaar computergames. Het spelen van games staat hiermee voor deze doelgroep op de nummer één positie, boven het luisteren naar muziek (52%). Voor dit onderzoek is een groep moeders met kinderen tussen de 2 en 14 jaar ondervraagd, die representatief is voor de Amerikaanse bevolking.

De games worden gespeeld op een PC, console, mobiele telefoon of draagbare muziekspeler, waarbij een gemiddelde sessie 44 minuten duurt. Volgens het onderzoek trekken games de meeste aandacht van kinderen, terwijl het gebruik van mobiele telefoons de minste aandacht trekt. Van de kinderen tussen 2 en 5 jaar heeft 15% een mobiele telefoon; voor kinderen tussen de 11 en 14 jaar ligt dit percentage op 62%. Volgens de NPD Group consumeren kinderen massaal digitale content, waarbij zij probleemloos navigeren tussen traditionele digitale media. Voor marketeers ligt volgende de NPD Group de uitdaging om content en technologie beschikbaar te stellen waar kinderen naar verlangen.

Cem Yildiz
Strategic Sales Manager bij Ubisoft

Strategic Sales Manager bij Ubisoft en binnen deze functie verantwoordelijk voor digitale distributie, sublicensing, in-game advertising en strategische partnerships. Daarnaast oprichter van World of Goals en G4M3.nl.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!