Vlaamse regering neemt onderdanen in ’t ootje

14 december 2006, 07:06

De moderne informatieconsument weet heel goed dat iets wat ‘zwart op wit staat’, lang niet altijd ook echt ‘waar’ is. Sterker nog: ál het nieuws is tegenwoordig twijfelachtig, en slechts bruikbaar als grondstof voor discussie. Maar zo nu en dan brengen nepberichten de bevolking nog flink in beroering.

De Belgische omroep liet haar luisteraars woensdag bijvoorbeeld flink schrikken met een onderbreking van de uitzending, waarin gemeld werd dat Vlaanderen zichzelf onafhankelijk had verklaard. Koning Albert II zou het land hebben verlaten, diverse – aan de stunt meewerkende – politici werden geïnterviewd. België‘s toekomst stond op losse schroeven…

Niet aan de stunt meewerkende politici waren echter absoluut ‘not amused’. Een woordvoerder van de premier noemde de uitzending “een misplaatste grap die getuigt van slechte smaak”, en de minister van Defensie vond het zelfs “weerzinwekkend, niet te tolereren en schandalig”. Zijn politici wellicht nog niet toe aan een wereld waarin je zélf moet kunnen uitmaken of iets ‘een waar feit’ is, of slechts een ‘request for comments’?

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

3 Reacties

    mangold

    Het gaat hier overigens om een marketingcampagne van RTBF, bedoeld om het grote publiek te betrekken bij de – interactieve – discussie over de toekomst van België.


    14 december 2006 om 07:58
    Krikke

    euhm, er bestaat niet zoiets als “de Belgische omroep” hoor…Vlaanderen en Wallonië hebben aparte zenders. En de titel klopt ook niet. De Vlaamse regering heeft niemand in het ootje genomen. Ik zou het gewoon op marketingnieuws houden hier. België is wellicht te ver van je bed. 🙂


    17 december 2006 om 19:58

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!