27 experts over trends en kansen in het nieuwe medialandschap
Begin deze maand vroeg De Nieuwe Reporter 27 experts naar hun visie op de ontwikkelingen in het nieuwe medialandschap. Feit is dat het medialandschap dynamisch en het publiek uiterst beweeglijk is en de vraag is hoe je daar als traditionele speler op moet reageren. Aan de hand van 7 stellingen die ze de experts voorlegden zijn de voors en tegens van mogelijke richtingen uitgediept:
- Journalistiek met passie
- De krant en haar kerntaken
- Gratis krant door de week, betaalde krant in het weekend
- Journalistiek moet inzetten op online advertenties
- Zin en onzin van lezersblogs
- De televisie verdwijnt
- 20 procent van de journalisten blijven over
Ik zou zeggen, uitprinten, samenbundelen en lezen met de kerstdagen!
Ik zeg:
Maak er een boekje van en geef hem weg als relatiegeschenk ;-). Uitprinten duurt een eeuwigheid…..
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig of lezers van Marketingfacts, vanuit hun expertise, óók vinden dat de journalistiek moet inzetten op online advertenties. Werkt Google Ads wel bij alle vormen van journalistieke content, willen adverteerders wel van papier naar online verschuiven (zie bv nieuws op Villamedia vandaag over gebrek aan belangstelling voor online tijdschriften) etc.?
Theo,
Terecht opmerking. Bij MF! is ook enorm veel kennis verzameld. Volgens mij moeten wij dit ook kunnen. Leuk initiatief, heb mijn eerste reactie bij mijn favoriete onderwerp (bewegende beelden, ooit bekend als TV) er al bij gezet.
Marco,
Iets voor MF! om ook te ondernemen?
Zou inderdaad een aardig experiment zijn. Achter de schermen zijn al een aantal mensen bezig met iets op te zetten om voorspellingen te doen voor 2007. Wellicht kunnen we dit combineren!?
Prima, houd me op de hoogte.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!