27 experts over trends en kansen in het nieuwe medialandschap

12 december 2006, 05:56

Begin deze maand vroeg De Nieuwe Reporter 27 experts naar hun visie op de ontwikkelingen in het nieuwe medialandschap. Feit is dat het medialandschap dynamisch en het publiek uiterst beweeglijk is en de vraag is hoe je daar als traditionele speler op moet reageren. Aan de hand van 7 stellingen die ze de experts voorlegden zijn de voors en tegens van mogelijke richtingen uitgediept:

  1. Journalistiek met passie
  2. De krant en haar kerntaken
  3. Gratis krant door de week, betaalde krant in het weekend
  4. Journalistiek moet inzetten op online advertenties
  5. Zin en onzin van lezersblogs
  6. De televisie verdwijnt
  7. 20 procent van de journalisten blijven over

Ik zou zeggen, uitprinten, samenbundelen en lezen met de kerstdagen!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

6 Reacties

    Gerben

    Ik zeg:

    Maak er een boekje van en geef hem weg als relatiegeschenk ;-). Uitprinten duurt een eeuwigheid…..


    12 december 2006 om 10:01
    Theo

    Ben eigenlijk wel nieuwsgierig of lezers van Marketingfacts, vanuit hun expertise, óók vinden dat de journalistiek moet inzetten op online advertenties. Werkt Google Ads wel bij alle vormen van journalistieke content, willen adverteerders wel van papier naar online verschuiven (zie bv nieuws op Villamedia vandaag over gebrek aan belangstelling voor online tijdschriften) etc.?


    12 december 2006 om 11:36
    Gijsbregt

    Theo,

    Terecht opmerking. Bij MF! is ook enorm veel kennis verzameld. Volgens mij moeten wij dit ook kunnen. Leuk initiatief, heb mijn eerste reactie bij mijn favoriete onderwerp (bewegende beelden, ooit bekend als TV) er al bij gezet.

    Marco,

    Iets voor MF! om ook te ondernemen?


    12 december 2006 om 16:46
    media

    Zou inderdaad een aardig experiment zijn. Achter de schermen zijn al een aantal mensen bezig met iets op te zetten om voorspellingen te doen voor 2007. Wellicht kunnen we dit combineren!?


    13 december 2006 om 06:15
    Theo

    Prima, houd me op de hoogte.


    18 december 2006 om 17:41

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!