2 Way traffic koopt ‘Who Wants To Be A Millionaire?’
Tot mijn grote verbazing lees ik net een bericht dat ik nog niet elders ben tegengekomen. Namelijk dat 2 Way traffic gisteren een bod heeft uitgebracht op de drie bedrijven die samen eigenaar zijn van ‘who wants to be a millionaire’ (of in het Nederlands: Lotto Weekend Millionairs). Het bod, van dit Nederlandse bedrijf dat in Londen een beursnotering heeft, vertegenwoordigd een waarde van 106 miljoen Britse ponden.
Hiermee treden de drie ex-endemol heren (Unico Glorie, Kees Abrahams en Taco Ketelaar) definitief in het vaarwater van hun voormalig broodheer en krijgt Nederland een derde hele serieuze speler op het gebied van TV formats en TV productie (na Endemol en Eyeworks). Met natuurlijk de unieke insteek dat 2 Way Traffic, zoals hun naam al doet vermoeden, altijd op zoek gaat naar interactie met de kijker. Het programma kent natuurlijk al de nodige interactie mogelijkheden, maar ik verwacht dat deze nog wel verder zullen uitbreiden.
BTW Bas derde grote speler? Endemol groep, Eyeworks, IDTV, Blue Circle, D&D, Plam Plus….
De laatste tijd zijn er al wel twee aanpassingen gedaan aan het concept. Allereerst spelen nu periodiek bekende Nederlanders mee (maar dan voor een goed doel). Ook bestaat nu het ‘wegloopspel’. Als een speler besluit te stoppen, dan hebben de kijkers thuis 30 seconden de tijd om het goede antwoord te smsen. Dat spel heeft 1 sponsor, een horlogemerk. De te winnen prijs is dus steeds hetzelfde. Interactieve mogelijkheden zoals deze laatste zullen we wel meer gaan terugzien dan (als de verkoop doorgaat)…