Een meesterwerk maken kan je zelf

30 oktober 2006, 22:03

Een meesterwerk maken kan je zelf

Gisteren kreeg ik van Karlijn van den Berg (Tribal DDB) een Meesterwerk die ze voor me had gemaakt. Het gaat om een online aktie van verzekeraar FBTO waarbij je wordt uitgedaagd om een eigen meesterwerk te maken (in navolging van de tv-commercial waarin de Mona Lisa van Leonardo DaVinci uit het doek wordt gesneden).

Voor zover ik het van Karlijn heb begrepen, kent de aktie geen mediadruk (externe banners) maar wordt het alleen via www.fbto.nl gepushed (en uiteraard gokt men op het virale effect).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    Lionel Petitiaux

    Het viral effect zal zeker niet uitblijven. Kan me goed voorstellen dat dit in de weblog/forum sfeer veel bekijks zal gaan genieten!


    31 oktober 2006 om 06:07
    Gilles de Smit

    Prachtig gemaakt. Een gemiste kans dat het gemaakte filmpje niet te verzenden of te includen op je eigen website is. En weg is het virale effect.


    31 oktober 2006 om 08:51
    Lionel Petitiaux

    Jammer is wel, dat ik al tot twee maal toe een filmpje heb gepost dat vervolgens niet terug te vinden is. De door mij geopperde ondertiteling zal wel niet rijmen met de actievoorwaarden 😉


    31 oktober 2006 om 09:35
    Karlijn

    Tja Lionel, ik heb hem net bekeken (ik doe verder geen moderatie hoor, maar kan wel in het CMS) en hij was inderdaad ietwat smakeloos. Ik verwacht inderdaad dat FBTO hem er niet doorlaat.

    Sorry 😀


    31 oktober 2006 om 09:55

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!